ISS i samarbete med Sala kommun

ISS vinner ytterligare en upphandling inom den offentliga sektorn och tecknar avtal med Sala kommun till ett värde av totalt 6,4 miljoner kronor. Avtalet omfattar främst lokalvård i skolor, förskolor och administrativa lokaler.

ISS är Nordens största tjänsteleverantör och levererar bland annat mat, städning, fastighetsskötsel och telefoni till flera kommuner och landsting i Sverige.

Nyligen slöts avtal med Västra Götalandsregionen och nu vinner ISS ytterligare en upphandling. Det nya avtalet, som löper i två år med möjlighet till förlängning, omfattar framförallt städning inklusive golvvård och fönsterputs i skolor, förskolor och administrativa lokaler inom kommunen.

– Vi är väldigt glada över att Sala kommun har valt oss som leverantör. Det är ett bevis på att vi kan erbjuda konkurrenskraftiga tjänster till den offentliga sektorn. Som tjänsteleverantör har vi lång och gedigen erfarenhet och ser fram emot ett utvecklande samarbete, säger Måns Svensson, affärsområdeschef ISS.

Foto: Sala Kommun

• Tjänster, konsult, service

• städtjänster
  • städning