ISS inleder samarbete med Stora Enso Hylte

ISS framgångsrika outsourcing- och tjänsteverksamhet fortsätter att växa. ISS inleder nu ett samarbete med Stora Enso Hylte AB. Det innebär att ISS kommer att ansvara för en rad olika tjänster hos Hylte bruk i Halland de närmaste tre åren. Uppdraget värderas till 7,5 miljoner kronor.

Hylte Bruk är beläget vid ån Nissan utanför Halmstad. Företaget, som har cirka 900 anställda, är ett av världens största integrerade tidningspappersbruk och en av de största arbetsgivarna i Hallands län.

ISS är Nordens största tjänsteleverantör och levererar bland annat mat, städning, fastighetsskötsel och telefoni till kunder i hela Sverige. Inte minst har ISS lång erfarenhet som tjänsteleverantör till den svenska industrin, bland annat genom partnersamarbete med den svenska kärnkraftsindustrin.

Uppdraget, som löper i tre år med möjlighet till förlängning, omfattar drift av personalrestaurang, kaffemaskiner och städning.

- Det är glädjande att vi fått detta förtroende av Hylte Bruk. Vi ser fram emot ett långvarigt samarbete, där vi ska verka för att våra tjänster är effektiva och håller hög kvalitet som bidrar till en positiv utveckling av brukets kärnverksamhet, säger Måns Svensson, affärsområdeschef ISS.

Peter Lindberg, inköpschef Sverige, Stora Enso, peter.lindberg@storaenso.com, 010-46 79445

• peter lindberg
  • måns svensson
  • hylte bruk