ISS levererar fastighetstjänster till ledande aktör inom centrumhandel

Hög kompetens inom personalövertag, brett tjänsteutbud och höga miljöambitioner var det som fick den ledande fastighetsförvaltaren Unibail-Rodamco att teckna ett treårigt samarbetsavtal med ISS.

När Unibail-Rodamco önskade renodla sin kärnverksamhet sökte företaget en extern partner till den tekniska fastighetsservicen. Att hitta en leverantör som förstod personalövertag och hade en modern och dynamisk syn på hållbar förvaltning och energioptimering fick därför högsta prioritet.

- Vår kompetens inom personalövertag är något som allt fler upptäcker. Men också vår organisation och styrmodell som säkerställer målsättningen för uppdraget. På så vis blir uppdraget klart definierat och kunden sparar pengar. Att vi dessutom är breda när det gäller tjänsteutbudet och har en uttalad målsättning när det gäller miljön gör oss till en idealisk partner för att utveckla den här typen av entreprenad, säger Ola Gunnarsson, affärsområdeschef på ISS.

Unibail-Rodamco är Europas ledande fastighetsbolag inom retailsektorn som operatör, investerare och utvecklare. I Sverige driver och utvecklar företaget fjorton centrumfastigheter, däribland Täby Centrum och Forum Nacka. Från och med den 15 december blir det ISS som står för den drifttekniska entreprenaden på Unibail-Rodamcos svenska fastighetsbestånd om totalt 575 000 kvadratmeter. Entreprenaden innefattar bland annat drift, skötsel, installationsservice och underhåll samt energioptimering på elva av företagets anläggningar i Sverige. Avtalet löper på 3 år och är totalt värt 25 miljoner kronor.

Christer Ekelund, pressansvarig ISS Facility Services AB, christer.ekelund@iss-fs.se, 0734-36 53 55

• retail
  • rodamco
  • unibail