ISS levererar FM-tjänster till Skanskas nya framtidskontor

ISS blir nu helhetsleverantör av servicetjänster till Skanskas egna kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Skanska ligger långt framme i utvecklingen av morgondagens kontor. I Stockholm och Malmö utvecklar och bygger företaget nya, smarta, flexibla och gröna kontor för aktivitetsbaserat arbetssätt åt Skanskas personal.

ISS avtal med Skanska avser företagets nya globala huvudkontor på Kungsholmen i Stockholm samt kontoren i Malmö och Göteborg. Avtalet omfattar integrerad leverans av 20 olika servicetjänster för aktivitetsbaserat arbetssätt såsom invändigt fastighetsunderhåll, säkerhet, reception, restaurang, café, konferensservice, servicecenter, lokalplanering, städ och vaktmästeri m fl tjänster.

– Vi är mycket stolta över att Skanska ger oss förtroendet att vara med och förverkliga ett helt nytt arbetsplatskoncept, säger Ola Gunnarsson, affärsområdeschef FM på ISS. Tillsammans med Skanska ser vi stora möjligheter att driva ett proaktivt utvecklingsarbete av tjänster som kan bidra till hållbara lösningar för framtidens kontor.

– Med sin internationella erfarenhet förstod ISS tidigt vad vi var ute efter och har haft ett högt fokus på service och funktion genom hela upphandlingsprocessen, säger Stefan Magnusson, kontorskoordinator på Skanska. ISS leveransstrategi har rätt servicenivå, stark leveranskontroll, hög flexibilitet och bred geografisk närvaro. Att ISS arbetar utifrån en liknande värdegrund som Skanska är en bra utgångspunkt för samarbete.

Christine Gustavsson, kommunikationsansvarig för huvudkontorsflytten, Skanska,
christine.gustavsson@skanska.se, 0705-45 61 89

• framtidens kontor
  • arbetsplatskoncept