ISS ny städleverantör till Danderyds sjukhus

Foto: Carin Wesström

Danderyds sjukhus byter städleverantör och ISS vinner upphandlingen. Samarbetet som startar i april stärker ISS ställning ytterligare i rollen som ledande leverantör av servicetjänster till svensk sjukvård.

ISS är idag en ledande serviceleverantör till svensk sjukvård med exempel som Akademiska sjukhuset i Uppsala, Universitetssjukhusen i Linköping och Lund, Sunderby sjukhus i Norrland samt Karolinska sjukhuset i Stockholm.

ISS levererar sedan tidigare växel-, receptions- och vaktmästeritjänster till Danderyds sjukhus och i och med det nya avtalet, som löper i drygt 3,5 år med möjlighet till förlängning i 2 år, utökas nu samarbetet till att också omfatta städning av cirka 142 000 m2.

– Vi är mycket glada över att ha vunnit detta kontrakt i hård konkurrens. Sjukhusens behov av patientsäker städning är något vi har stor erfarenhet av och ständigt utvecklar, säger Karin Stålhandske, affärsenhetschef ISS.

Danderyds sjukhus med sina 3 300 anställda erbjuder sjukvård till över 440 000 invånare i norra Storstockholm.

– Vi ser fram emot ett fortsatt gott samarbete med ISS där vi tillsammans utvecklar tjänsterna med fokus på ett bra städresultat, säger Magnus Karlsson, enhetschef på försörjningsenheten Danderyds sjukhus.

Magnus Karlsson, enhetschef, försörjningsenheten, Danderyds Sjukhus, magnus.karlsson@ds.se, 0707-373037

Fotograf: Carin Wesström

• magnus karlsson
  • karin stålhandske