ISS och Elektroskandia har tecknat rikstäckande avtal

ISS och Elektroskandia har ingått ett partnerskap som innebär att ISS kommer att leverera ett brett spektrum av servicetjänster till Elektroskandias 47 siter i Sverige.

Elektroskandia, Sveriges ledande el-teknikgrossist och ägare av bland annat vitvarumärket Cylinda, och ISS, globalt ledande leverantör av integrerade servicetjänster, tecknade nyligen ett rikstäckande avtal om service till Elektroskandias butiker runt om i landet.

ISS förmåga att kunna leverera samma servicenivå i hela landet med egen personal, proaktivitet i lösningsbeskrivning samt lyhördhet och förståelse för kundens behov var avgörande delar för Elektroskandia vid valet av leverantör.

- Genom vår self-delivery modell kan vi ta ett tydligt helhetsansvar för leveransen och skapa en närhet till kunden med korta kontaktvägar, något som varit mycket viktigt för Elektroskandia vid val av samarbetspartner. Vi ser verkligen fram emot att få skapa värde för kunden genom vår service och att få utveckla vårt partnerskap ytterligare, säger Gary Kidd, vd, ISS Sverige.

Det nya avtalet innebär att ISS kommer att leverera en rad olika servicetjänster till Elektroskandia: städning, frukt- och växtservice, avfallshantering, service och underhåll av garageportar, entrémattor samt kaffe.

Leveransstart är den 1 februari 2019.

Anders Fridell, presskontakt, ISS Sverige, 0734-36 68 08, presskontakt@se.issworld.com

ISS Facility Services är ett av Sveriges och världens största tjänsteföretag med 7 500 medarbetare i Sverige och cirka 480 000 medarbetare globalt. Svensk omsättning är cirka 4,2 miljarder SEK och kommer från ett flertal tjänsteområden som bland annat facility management, mat & dryck, teknik- & energitjänster, städtjänster och kontorstjänster. Integrated Facility Services, IFS, är ISS unika leveransmodell där flera tjänster samordnas och levereras med egen personal. ISS Facility Services AB ingår i ISS A/S som är noterat på Köpenhamnsbörsen. ISS-koncernen har verksamhet i över 70 länder. www.se.issworld.com