ISS och Micasa Fastigheter har tecknat avtal avseende leverans av teknisk fastighetsskötsel

ISS stärker sin närvaro ytterligare inom tekniska tjänster genom ett helt nytt avtal med Stockholms stads fastighetsbolag Micasa Fastigheter.

Avtalet innebär att ISS ska hantera skötsel, tillsyn, avhjälpande tekniskt underhåll samt säkerhetsarbete och Systematiskt Brandskyddsarbete (SBA) i Micasas fastigheter i Västerort i Stockholmsområdet. Fastigheternas yta uppgår till 237 000 kvadratmeter och utgörs bland annat av seniorboenden, servicehus samt vård- och omsorgsboenden.

Det nya avtalet träder i kraft den 1 oktober och löper över 4 år, med möjlighet till förlängning i ytterligare 4 år, och cirka 20 av ISS medarbetare kommer att arbeta med uppdraget.

- Vi har kunnat erbjuda Micasa en lösning som tar stor hänsyn till de boende i fastigheterna. Genom tydlig kommunikation och fokus på proaktivitet för att minimera störningar kan vi säkerställa att de boende känner sig trygga, säger Andreas Thorling, vd ISS Sverige.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
    Anders Fridell, presskontakt, ISS Sverige, 0734-36 68 08, presskontakt@se.issworld.com

• fm-tjänster
    • technical services
    • fm-tjänsterna
    • teknisk fastighetsskötsel

ISS är ett ledande företag inom facility management och workplace experience. I samarbete med sina kunder driver ISS engagemang och välbefinnande hos människor, minimerar påverkan på miljön samt underhåller fastigheter. ISS gör allt detta genom en unik kombination av data, insikter och service excellence på kontor, fabriker, flygplatser, sjukhus och i andra miljöer över hela världen. www.se.issworld.com