ISS Property Services vinner kontrakt med Sollentuna kommun

Sollentuna kommun har valt ISS Property Services för förvaltning av sina verksamhetsfastigheter de närmaste fem åren. Hela affären är värd cirka 100 miljoner kronor. Det rör sig om 90 fastigheter på 170 000 kvm. Affären omfattar ekonomisk, administrativ och teknisk förvaltning samt drift och underhåll. Städning och markskötsel ingår i mindre omfattning. Hela affären är värd cirka 100 miljoner kronor. ISS har tidigare haft ansvar för kommunens fastighetsförvaltning och återtar nu uppdraget från Dalkia och Sollentunahem, som för närvarande delar på ansvaret. Inom ramen för samarbetet blir ISS Property Services från och med januari 2008 heltäckande leverantör av samtliga fastighetstjänster. - Avtalet styrker vår position som nummer ett vad gäller leverans av integrerade propertytjänster. Vi har en ambition att utveckla den här branschen, något som är absolut nödvändigt. I detta sammanhang har det haft stor betydelse att ISS har ett helhetskoncept och ett fungerande system för kvalitetsutveckling och –uppföljning, säger Anders Borggren, affärsområdeschef ISS Property Services. För ytterligare information, kontakta Anders Borggren, ISS Property Services AB, tfn 073-660 83 84

• Tjänster, konsult, service