ISS stärker den svenska ledningsgruppen med Anders Palmquist som affärsområdeschef för tekniska tjänster

Den 1 december tillträdde Anders Palmquist som affärsområdeschef för Technical Services inom ISS Sverige. Anders kommer närmast från eget konsultbolag och har lång erfarenhet av Facility Management och fastighetsunderhåll.

Innan Anders startade eget företag under 2019 var han biträdande affärsenhetschef och Key Account Manager på Coor. Dessförinnan har han haft flera olika roller som inneburit ett totalansvar för samtliga grenar inom tekniska tjänster och även andra tjänster inom ramen för integrerade FM-leveranser.

- Anders kommer att bli ett väldigt starkt tillskott till vår svenska ledningsgrupp där han kommer att leda vår satsning inom Industrisegmentet. Hans mångåriga erfarenhet av integrerade servicelösningar mot tung svensk industri är värdefull för oss och jag är mycket glad att ha Anders ombord, säger Andreas Thorling, vd ISS Sverige.

- Jag är tacksam och förväntansfull över att få vara med på den resa ISS har påbörjat och ser fram emot att lära känna kunderna och mina nya kollegor, säger Anders Palmquist.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anders Fridell, presskontakt, ISS Sverige, 0734-36 68 08, presskontakt@se.issworld.com

ISS är ett ledande företag inom facility management och workplace experience. I samarbete med sina kunder driver ISS engagemang och välbefinnande hos människor, minimerar påverkan på miljön samt underhåller fastigheter. ISS gör allt detta genom en unik kombination av data, insikter och service excellence på kontor, fabriker, flygplatser, sjukhus och i andra miljöer över hela världen. 2018 uppgick ISS Groups globala omsättning till 73,5 miljarder danska kronor. www.se.issworld.com