ISS tecknar nytt avtal med Stångåstaden

ISS och Stångåstaden, Linköpings största bostadsbolag, ingår ett förnyat och utökat samarbete som innebär att ISS kommer att leverera hållbara städtjänster till Stångåstadens fastigheter.

I en upphandling som innefattade sex områden tilldelades ISS fyra av dem. Det innebär att ISS kommer att utföra städning i Stångåstadens fastigheter, och även leverera tjänster som golvvård, fönsterputsning och extrastädningar.

ISS har ett mångårigt samarbete med kommunägda Stångåstaden och det nya avtalet innebär att ISS kommer att fortsätta att leverera tjänster fram till 31 mars 2023, med möjlighet till ytterligare förlängning

- Vi ser väldigt mycket fram emot att få fortsätta bidra till trivseln för Stångåstadens hyresgäster genom professionella städtjänster. Stångåstadens höga kvalitets- och miljökrav i avtalet stämmer väl överens med hur vi arbetar genom till exempel Svanenmärkta städtjänster. Vi ser också fram emot att få arbeta tillsammans med Stångåstaden i att exempelvis erbjuda sommarjobb till ungdomar i Linköpings kommun, säger Jörgen Lindqvist, affärsområdeschef, ISS

- Det känns bra att kunna konstatera att ISS har lämnat ett fint anbud i stark konkurrens med andra duktiga leverantörer av städtjänster och vi ser mycket fram emot att tillsammans med ISS fortsätta att utveckla den inre skötseln av våra fastigheter mot nya, högre nivåer av kundnöjdhet, säger Mikael Lindström, upphandlingschef Stångåstaden.

Avtalet har ett värde om cirka 11 miljoner kronor per år och startar den 1 april 2021.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anders Fridell, presskontakt, ISS Sverige, 0734-36 68 08, presskontakt@se.issworld.com

• stångåstaden
  • jörgen lindqvist
  • mikael lindström
  • fm-leverantör
  • fm-tjänster
  • hållbar städtjänst
  • svanenmärkt städning
  • hållbar städning

ISS är ett ledande företag inom facility management och workplace experience. I samarbete med sina kunder driver ISS engagemang och välbefinnande hos människor, minimerar påverkan på miljön samt underhåller fastigheter. ISS gör allt detta genom en unik kombination av data, insikter och service excellence på kontor, fabriker, flygplatser, sjukhus och i andra miljöer över hela världen. www.se.issworld.com