ISS tecknar nytt avtal med Lidingö stad om måltider till skola och äldreomsorg

ISS har fått förtroendet av Lidingö stad att leverera måltider till skolor, förskolor och äldreboenden. Ett nytecknat avtal innebär att ISS kommer att tillaga mat till 18 enheter i kommunen.

ISS har varit måltidsleverantör till Lidingö stad sedan 2007. Det nya avtalet, som är värt cirka 27 miljoner kronor per år, innebär att ISS kommer att leverera måltider till södra området på Lidingö. Avtalet innefattar såväl serverad mat på skolor och äldreboenden som matlådor till brukare inom hemtjänsten.

Lidingö stad utvärderade anbuden efter det bästa förhållandet mellan kvalitet och pris, där kvalitetsbedömningen grundade sig i referenser från andra likvärdiga kunder.

- Upphandlingsenheten har gjort ett gediget arbete och med ISS får vi en matleverantör som levererar hög kvalitet till ett bra pris. God och näringsrik mat är av stor vikt för att våra barn och elever ska orka med hela dagen, säger Ulrika Strandberg, förvaltningschef lärande- och kulturförvaltningen Lidingö stad.

- Vi ser fram emot ett gott samarbete gällande god, anpassad och näringsriktig mat till våra kommuninvånare inom äldreomsorgen, säger Stefan Heinebäck, förvaltningschef omsorgs- och socialförvaltningen Lidingö stad.

Det nya avtalet startar den 1 november och sträcker sig över tre år med möjlighet till förlängning i ytterligare två år.

- Vi är otroligt glada över förtroendet att få leverera välsmakande och näringsriktiga måltider till elever och äldre inom Lidingö stad. Det är en trygghet både för oss och för kommunen att vi har en god kännedom om området och enheterna från tidigare leveranser, och nu ser vi verkligen fram emot att få fortsätta utveckla måltidsupplevelsen tillsammans med våra matgäster, med stort fokus på hållbarhet när det gäller allt från råvaror till matsvinn, säger Sofia Bracamonte, regionchef Food Services, ISS.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anders Fridell, presskontakt, ISS Sverige, 0734-36 68 08, presskontakt@se.issworld.com

• offentliga sektorn
  • skolmat
  • food service
  • mat & dryck

ISS är ett ledande företag inom facility management och workplace experience. I samarbete med sina kunder driver ISS engagemang och välbefinnande hos människor, minimerar påverkan på miljön samt underhåller fastigheter. ISS gör allt detta genom en unik kombination av data, insikter och service excellence på kontor, fabriker, flygplatser, sjukhus och i andra miljöer över hela världen. www.se.issworld.com