ISS utsedd som leverantör till ytterligare ett stort sjukhus

ISS Facility Services har tecknat ett serviceavtal med Landstinget i Uppsala Län. Kontraktsvärdet uppgår till totalt cirka 200 miljoner kronor. ISS är därmed den främsta tjänsteleverantören till de svenska sjukhusen.
Uppdraget innebär att ISS tar hand om hygienstädning på Akademiska sjukhuset i Uppsala. I lasarettet i Enköping och ett stort antal vårdcentraler levererar ISS hygienstädning, vaktmästeri med flera servicetjänster.

ISS är redan serviceleverantör till flertalet av landets större sjukhus, såsom Karolinska Universitetsjukhuset i Stockholm, Danderyds sjukhus, samt Universitetssjukhusen i Lund och Linköping.

Avtalet med Landstinget i Uppsala län löper på tre år med möjlighet till två års förlängning och omfattar hygienstädning av cirka 387 000 kvm lokalyta, vaktmästeri och andra servicetjänster till ett värde av 65 miljoner kronor om året.

- Vi har erfarenhet av att jobba med ISS sedan tidigare och vet att det innebär god kvalitet i tjänsteleveransen. Nu ser vi fram med tillförsikt att få utveckla samarbetet ytterligare tillsammans med ISS, säger Tommy Lenberg, förvaltningsdirektör Landstingsservice.

-.Vi är mycket stolta över att vi lyckats vinna detta kontrakt i hård konkurrens. De stora sjukhusen är krävande kunder som ställer höga krav på kvalitet, något vi bevisligen lyckas leverera hos våra referenskunder. Det visar också att vi idag uppfattas som en långsiktig och stabil samarbetspartner, säger Lars Täuber, affärsområdeschef, ISS Facility Services.

För mer information, kontakta:
Lars Täuber, ISS Facility Services, tfn: 0734-36 61 51.

ISS Facility Services AB, som är ett av Sveriges största serviceföretag med ca 12 000 medarbetare och omsätter 4,5 miljarder SEK. ISS Facility Services AB ingår i ISS A/S, som ägs av Investors riskkapital-bolag EQT och Goldman Sachs. Koncernen har cirka 440 000 anställda i 50 länder. Läs mer om vår spännande servicevärld på www.iss-fs.se

• Tjänster, konsult, service