ISS utsett till Årets Miljöföretag i Clean Bright Awards

Det var med stolthet och stor glädje som ISS under onsdagen, i tuff konkurrens, tog emot priset som Årets Miljöföretag i Clean Bright Awards 2020. Priset delas ut till ett företag som på ett föredömligt, inspirerande och aktivt sätt bidrar till att branschen i stort utvecklas hållbart. Företaget eller verksamheten ska själva tydligt integrera hållbarhetsfrågor i sin affärsstrategi och ta långsiktigt ansvar för den egna påverkan i branschen, samhället och ekosystemet.

- Bakom nomineringen ligger många år av bland annat systematisk miljöarbete, svanencertifierade städtjänster, aktivt arbete med kemikaliefri städning och ruttoptimering av transporter för minskade koldioxidutsläpp. Men framför allt handlar det om människorna. Alla fantastiska ISS-medarbetare som engagerar sig i att varje dag utföra sitt arbete på ett hållbart sätt och deltar i de olika aktiviteter som ska stödja vårt hållbarhetsarbete. Det här priset är till var och en av dem, säger Ola Bäck, CSR-ansvarig på ISS.

• fm-tjänsterna
  • hållbarhet
  • csr
  • svanen
  • cleaning
  • nominering
  • städtjänster
  • hållbara tjänster
  • clean bright awards
  • årets miljöföretag
  • kemikaliefri
  • people make places

ISS är ett ledande företag inom facility management och workplace experience. I samarbete med kunder driver ISS engagemang och välbefinnande hos människor, minimerar påverkan på miljön samt underhåller fastigheter. ISS gör allt detta genom en unik kombination av data, erfarenhet och service excellence på kontor, fabriker, flygplatser, sjukhus och i andra miljöer över hela världen.
People make places.
www.se.issworld.com