ISS utsett till världens bästa outsourcingföretag

International Association of Outsourcing Professionals har rankat ISS som # 1 på sin årliga lista över världens bästa outsourcingtjänsteleverantörer - Global Outsourcing 100.

ISS, ledande global leverantör av facility services, rankas etta på International Association of Outsourcing Professionals (IAOP) årliga rankning av världens bästa outsourcingföretag.

"Vi är mycket stolta och djupt hedrade över att IAOP har utsett ISS till världens bästa outsourcingföretag", kommenterar  Jeff Gravenhorst, VD för ISS Group. "Vi ser rankningen som en förtroendeförklaring för ISS och vår globala plattform från vilken vi integrerar och själva levererar en komplett uppsättning av facility services såsom catering, fastighetstjänster, städning, stödtjänster och säkerhetstjänster över hela världen."

"Jag vill också tacka våra 534 200 medarbetare runt om i världen. Utan deras djupa engagemang och stolthet de visar i sitt dagliga arbete med att leverera tjänster till våra kunder, skulle vi aldrig ha nått denna hedervärda titel", avslutar Jeff Gravenhorst.

ISS har varit på Global Outsourcing 100-listan under flera år. År 2011 uppnådde ISS en andraplacering. I år är första gången ISS når förstaplatsen.

"Eftersom aspiranterna ständigt höjer ribban och outsourcingindustrin fortsätter att växa och mogna på många marknader är konkurrensen tuff" säger Jag Dalal, Managing Director för Thought Leadership, IAOP och ordförande i domarutskottet. "Att listas på The Global Outsourcing 100 är en stor bedrift, särskilt med tanke på den hårda konkurrensen, och vi är stolta över att ge ISS detta erkännande för deras förträfflighet."

"Då vi 2013 börjar ana en måttlig tillväxt i ekonomin, kommer det att vara viktigare än någonsin att välja rätt outsourcingpartner", kommenterar IAOP:s styrelseordförande Michael Corbett. "The Global Outsourcing 100 och The World’s Best Outsourcing Advisors hjälper företag att identifiera samarbetspartners som hjälper dem att framstå som ledare."

För mer information:

ISS
Kenth Kærhøg, Head of Group Communications, +45 38 17 62 05

IAOP
Kate Tulloch-Hammond, Media & Communications, +1.845.452.0600, ext. 122

Om IAOP
International Association of Outsourcing Professionals® (IAOP®) är den globala, normgivande organisationen och förespråkaren för outsourcingprofessionen. Med mer än 120 000 medlemmar och filialer över hela världen, hjälper IAOP företag att öka sin outsourcingframgång, förbättra sin outsourcing-ROI, och utöka möjligheterna för outsourcing i sin verksamhet. Om du vill veta mer, besök http://www.IAOP.org.

Om ISS
ISS Group grundades i Köpenhamn 1901 och har vuxit till att bli ett av världens ledande Facility Services företag. ISS erbjuder ett brett utbud av tjänster såsom: Städning, Catering, Säkerhet, Fastighet och Stödtjänster samt Facility Management. Global omsättning uppgick till 78 miljarder DKK under 2011 och ISS har nu mer än 530 000 anställda och lokal verksamhet i mer än 50 länder i Europa, Asien, Nordamerika, Latinamerika och Stillahavsområdet, som levererar tänster till tusentals offentliga och privata kunder. För mer information om ISS Group, besök www.issworld.com.

ISS ägs av FS Invest II S.à rl (Luxemburg), ett bolag indirekt ägt av fonder förvaltade av EQT Partners och Goldman Sachs Capital Partners samt Ontario Teachers' Pension Plan (Teachers') och Kirkbi Invest A / S (Kirkbi).

• fs invest ii s.à rl
  • eqt partners
  • goldman sachs capital partners
  • ontario teacherskirkbi invest a / s