ISS välkomnar Paolo Pelacchi Björkman som ny People & Culture Director

Den 8 februari tillträder Paolo Pelacchi Björkman rollen som People & Culture Director för ISS svenska verksamhet.

Paolo har en gedigen erfarenhet inom ledarskap och HR och kommer närmast från Caverion Sverige där han de senaste sex åren varit HR-direktör. Förutom FM-branschen har han bland annat erfarenhet från telecom och bemanning samt från Försvarsmakten som officer.

- Jag ser väldigt mycket fram emot att få arbeta i en organisation som ISS där medarbetaren är i fokus och där man har en väl utvecklad servicekultur. Genom ISS leveransmodell med sitebaserade organisationer ute hos kund, finns goda förutsättningar att bygga starka team och lyckas tillsammans, vilket känns otroligt motiverande, säger Paolo Pelacchi Björkman.

- Paolo blir ett mycket välkommet tillskott i den svenska ledningsgruppen med sin mångåriga erfarenhet av ledarskap inom stora organisationer. Jag ser verkligen fram emot att arbeta med Paolo när vi nu ska implementera den nya OneISS-strategin i den svenska organisationen, säger Andreas Thorling, vd ISS Sverige.

För ytterligare information, vänligen kontakta
Anders Fridell, presskontakt, ISS Sverige, 0734-36 68 08, presskontakt@se.issworld.com

• fm
  • andreas thorling