Locum och ISS i samarbete avseende teknisk drift inom närsjukvården

ISS kommer att utföra den tekniska driften och övriga fastighetstjänster åt flera av Stockholms närsjukhus de närmaste fem åren. Det blev klart nyligen då Locum och ISS tecknade ett FM-avtal.

Uppdraget omfattar totalt 161 600 kvadratmeter bruttoarea i närsjukhusen Jakobsberg sjukhus, Löwenströmska sjukhuset, Bromma sjukhus samt Råstensstugan och Spånga familjecentral. Alla anläggningar är belägna i de nordvästra delarna av Stockholms Län och förvaltas av Locum.

Det femåriga avtalet befäster ISS ställning som den största tjänsteleverantören till den svenska fastighetsbranschen. Vårdfastigheter är ett område där kompetens-kraven är särskilt höga. ISS levererar idag service till ett hundratal vårdcentraler och ett flertal sjukhus runt om i landet.

-           Det är mycket glädjande att ISS fått förtroendet att ta hand om den tekniska driften på flera av närsjukhusen inom Stockholms län. För oss är det en genombrottsaffär när det gäller den tekniska förvaltningen på sjukhusen. Vi vill på alla sätt skapa en problemfri vardag för kunden och ser fram emot ett utvecklande och långt samarbete med Locum, säger Ola Gunnarsson, affärsområdeschef ISS.

-           För Locum är det glädjande med en ny samarbetspartner inom fastighetsdrift av sjukhus, som vunnit kontraktet med en hög offererad kvalitet till ett konkurrenskraftigt pris. Vår förhoppning är att ISS i sitt arbete ska bidra med att höja vår gemensamma kundnöjdhet, säger Marie Boestad, fastighetsdirektör Locum AB.

Marie Boestad, fastighetsdirektör Locum AB, marie.boestad@locum.se, 08-123 170 42

Fotograf: Mats Uneland

• förvaltning
  • fastighetsförvaltning