Locum utökar samarbetet med ISS

ISS tar hem ytterligare en upphandling inom svensk sjukvård och tecknar avtal med Locum, som förvaltar lokalerna åt Stockholms Läns landsting. Det innebär att ISS tar hand om reception och vaktmästeri åt närsjukhusen i Nacka och Handen i Stockholm de närmaste åren. Avtalet värderas till totalt 15 miljoner kronor.

ISS är en stor tjänsteleverantör till svensk sjukvård och levererar service till ett hundratal vårdcentraler och ett flertal närsjukhus. ISS har också sedan många år ett framgångsrikt samarbete med flera av landets sjukhus, såsom Sunderbyn sjukhus i Luleå, Danderyds sjukhus i Stockholm och Universitetssjukhuset i Linköping.

Det nya avtalet befäster ytterligare ISS ställning som den främste tjänsteleverantören till den svenska sjukvården.

Avtalet innebär en förlängning av befintligt samarbete när det gäller vaktmästeritjänsten medan receptionstjänsten inklusive kassahantering är ett nytt serviceuppdrag.

Uppdraget omfattar allt från varumottagning och mattransporter till kassahantering och information till besökande. Det innebär också att ISS övertar personal från tidigare entreprenör i Närsjukhuset i Handen.

- Vi är mycket stolta att vi fått förtroendet att vara tjänsteleverantör till närsjukhusen i Nacka och Handen. Vi bygger vårt partnerskap med fokus på en effektiv serviceleverans och utvecklingsarbete, säger Ola Gunnarsson, affärsområdeschef ISS.

• locum
  • ola gunnarsson
  • förvaltning
  • fastighetsförvaltning
  • mattransporter
  • varumottagning
  • kassahantering
  • receptionstjänst
  • vaktmästeritjänst
  • fastighet
  • stockholms läns landsting
  • närsjukhuset i handen
  • närsjukhuset i nacka
  • sunderbyn sjukhus
  • danderyds sjukhus
  • universitetssjukhuset i linköping

ISS Facility Services är Sveriges och Nordens största tjänsteföretag med 12 000 medarbetare i Sverige och 44 000 medarbetare i Norden. Svensk omsättning är 5 miljarder SEK och kommer från en mängd tjänsteområden som bl a facility management, transporttjänster, mat och dryck, kontorstjänster, fastighetstjänster och städtjänster. IFS, Integrated Facility Services, är ISS unika leveransmodell där flera tjänster samordnas och levereras med egen personal. ISS Facility Services AB ingår i ISS A/S som ägs av EQT och Goldman Sachs. Koncernen har över 530 000 anställda i mer än 50 länder, vilket gör oss till världens fjärde största privata arbetsgivare. www.se.issworld.com.