Majken Daugaard Larsen ny CFO för ISS Sverige

Den 1 april tillträder Majken Daugaard Larsen som ny Chief Financial Officer för ISS svenska verksamhet.

Majken har en mångårig erfarenhet från olika ledande finansbefattningar inom ISS, både på koncernnivå och de senaste tre åren som Head of Financial Controlling inom ISS i Sverige. Hon har tidigare bland annat varit revisor på PWC i Danmark.

- Jag är glad över att få välkomna Majken till hennes nya roll. Genom sin djupa kunskap inom finansområdet och sitt goda ledarskap har Majken spelat en avgörande roll i den svenska finansorganisationen de senaste åren. Nu blir hon också ett starkt tillskott till den svenska ledningsgruppen och i implementeringen av vår nya strategi OneISS, säger Andreas Thorling, vd ISS Sverige.

- Jag ser verkligen fram emot att få fortsätta resan tillsammans med ISS Sverige och alla professionella och engagerade kollegor. Med många spännande initiativ övergripande och på den finansiella agendan hoppas jag kunna bidra med min erfarenhet för att driva vår strategi och vår verksamhet framåt i en positiv riktning, säger Majken Daugaard Larsen.

För ytterligare information, vänligen kontakta: Anders Fridell, presskontakt, ISS Sverige, 0734-36 68 08, presskontakt@se.issworld.com

• fm
  • majken daugaard larsen

ISS är ett ledande företag inom facility management och workplace experience. I samarbete med sina kunder driver ISS engagemang och välbefinnande hos människor, minimerar påverkan på miljön samt underhåller fastigheter. ISS gör allt detta genom en unik kombination av data, insikter och service excellence på kontor, fabriker, flygplatser, sjukhus och i andra miljöer över hela världen. www.se.issworld.com