OKG fortsätter samarbetet med ISS

OKG fortsätter sitt samarbete med ISS. Det blev klart nyligen då ISS undertecknade ett nytt Facility Management-avtal med kärnkraftverket i Oskarshamn. Värdet av det nya förlängda avtalet uppgår till cirka 260 miljoner kronor och gäller 2011-2014.

Det innebär att ISS fortsätter sitt åtagande som heltäckande leverantör av Facility Management-tjänster till kärnkraftverket i Oskarshamn. Avtalet befäster ISS position som den ledande tjänsteleverantören till den svenska kärnkraftsindustrin.

ISS har varit OKG:s servicepartner sedan 1999. År 2008 förnyades samarbetet och sedan dess har ISS ansvarat för lokalvård, sanering, markskötsel, miljöavfalls-hantering, transporter och fastighetsskötsel.

– OKG har ett långt och fruktbart samarbete med ISS att falla tillbaka på. Deras långa erfarenhet som tjänsteleverantör till kärnkraftsindustrin var helt avgörande för vårt val av leverantör, säger Håkan Arnold, inköpschef E.ON.

OKG räknar med att årligen göra stora besparingar inom området för Facility Management-tjänster tack vare ökade synergier mellan tjänster, effektivare styrning och ökad flexibilitet bland personalen.

– Vi är naturligtvis mycket glada och stolta att vi återigen fått förtroendet av vara FM-leverantör till OKG. Jag ser avtalet som ett resultat av en konstruktiv dialog med kunden, där förändrade krav på ett bra sätt har konkretiserats och resulterat i en ny leveransmodell. Jag ser fram emot ännu en framgångsrik period av utvecklande samarbete, säger Lars Täuber, VD ISS Sverige.

Håkan Arnold, inköpschef, E.ON AB, hakan.arnold@eon.se, 070-525 92 79

• lars täuber
  • håkan arnold
  • fastighetsskötsel
  • transporter
  • miljöavfalls-hantering
  • markskötsel
  • sanering
  • lokalvård
  • kärnkraftsindustrin
  • oskarshamns kärnkraftverk
  • okg

OKG har 950 anställda och en omsättning på drygt 3,7 miljarder kronor. OKG ägs av E.ON Sverigekoncernen till 54,5 procent och Fortum-koncernen till 45,5 procent. OKG producerar enligt avtal el till de delägande företagen i relation till ägarandelarna. Läs mer på www.okg.se.

ISS Facility Services AB, Sveriges och Nordens största tjänsteföretag med ca 12 000 respektive 42 000 medarbetare. Svensk omsättning är 5 miljarder SEK och kommer från en mängd tjänsteområden som FM, fastighetstjänster, mat & dryck, städtjänster, kontorstjänster och transporttjänster. ISS ingår i ISS A/S, som ägs av bl a EQT. Koncernen har 522 000 anställda i mer än 50 länder, vilket gör den till världens fjärde största privata arbetsgivare. Läs mer på http://www.se.issworld.com