Stockholms stad förlänger ännu en gång samarbetet med ISS

Stockholms stad förlänger ännu en gång samarbetet med ISS avseende drift av restaurangen och måltidsservice vid Älvsjö servicehus

ISS får fortsatt förtroende av Stockholms stad att driva restaurangen vid Älvsjö servicehus.  Det 2-åriga avtalet innebär att ISS får fortsätta att servera näringsriktig och god mat  anpassad efter äldres behov.

Avtalet, som träder i kraft 1 augusti 2015, är tecknat på2 år med möjlighet till förlängning i 2 år.

ISS har drivit restaurangen vid Älvsjö servicehus samt matleveranser till Solberga vård- och  omsorgsboende sedan 2006.

Solberga vård- och omsorgsboende består av 99 boendeenheter som ISS Mat & Dryck kommer att servera dygnets samtliga måltider säger Teddy Wennerstrand, restaurangchef ISS. Fokus kommer att ligga på vällagad husmanskost som självklart kommer att vara lagat från grunden och i möjligast mån ekologiska råvaror. Årets olika högtider såväl internationella som traditionellt svenska kommer naturligtvis att uppmärksammans i menyn.

Till enheten hör också ett servicehus med 62 lägenheter. I den tillhörande restaurangen, som drivs av ISS, serveras lunch till boende, anhöriga och externa gäster.

-ISS arbetar löpande med att utveckla service och matkvalitet, där fokus har legat på
    betraktandet av måltiden som en helhet säger Magnus Johansson, regionschef ISS.

Avtalet stärker ISS marknadsposition som en kvalitativ serviceleverantör inom måltidsindustrin och inte tvärtom. Vi känner en stor stolthet men också stort ansvar inför förtroendet att få skapa måltidsupplevelser till så många boende och anhöriga i Älvsjö, avslutar Magnus Johansson.

• magnus johansson
  • teddy wennerstrand
  • vård- och omsorgsboende
  • äldrevård