Värmdö kommun valde ISS för teknisk drift

Värmdö kommun har valt ISS för teknisk drift och förvaltning av kommunens fastigheter. Det blev klart då parterna nyligen undertecknade ett treårigt tjänsteavtal, som värderas till drygt fem miljoner kronor.

Det innebär att ISS kommer att sköta driften av kommunens verksamhetslokaler som omfattar totalt 140 byggnader i Värmdö, Gustavsberg, Ingarö, Djurö/Vindö och Stavsnäs. Totalt rör det sig om 140 000 kvadratmeter lokalyta.

-       Vi är mycket glada att vi fått förtroendet av Värmdö kommun att sköta den tekniska förvaltningen av kommunens verksamhetslokaler. Vi kommer tillsammans med kommunen att utveckla verksamheten och därigenom bidra till att skapa större kostnadseffektivitet i förvaltningen av fastigheterna, säger Ola Gunnarsson, affärsområdeschef ISS.

-       Vi ser fram emot ett gott samarbete med ISS som teknisk förvaltare. ISS har stor och bred erfarenhet av service på fastighetsområdet, vilket vi sätter stort värde på, säger Lars Öberg, samhällsbyggnadschef Värmdö kommun.

Lars Öberg, samhällsbyggnadschef Värmdö kommun, lars.oberg@varmdo.se, 08-570 481 69

• stavsnäs
  • vindö
  • djurö