​Seko skjuter upp varslad konflikt på Telekomområdet

Seko, Service- och kommunikationsfacket, har idag efter begäran av medlarna beslutat att skjuta upp varslade stridsåtgärder inom avtalsområde Telekom. Stridsåtgärder som skulle trätt i kraft den 18 april kl 12.00, flyttas nu fram till torsdag den 21 april klockan 14.00.

Seko har varslat om total arbetsnedläggelse vid 10 telekomföretag som omfattar ett stort antal medarbetare på många orter i landet.

- Vi välkomnar att den varslade konflikten flyttas fram några dagar. Det är ett omfattande varsel, som kan få stora konsekvenser både för företagens kunder och för samhället i stort, och förskjutningen i tid ger oss en bättre möjlighet att med medlarnas stöd få till en lösning, säger Anne-Marie Fransson Förbundsdirektör IT&Telekomföretagen inom Almega.

För ytterligare information kontakta:

Marianne Ahlgren

Tf Presschef Almega