Mattias Rost till digitaliseringsbyrån Iteam

Iteam stärker nu sitt team i Göteborg med Mattias Rost som går in som digital strateg och tech lead.

Mattias Rost har tidigare jobbat som forskare och programmerare på bland annat Mobile Life i Stockholm och University of Glasgow i UK.

Som digital strateg på Iteam kommer Mattias arbeta med digitalisering av företag och organisationer och att etablera och accelerera en modern utvecklingsprocess hos dem.

“Det är jättekul att få ombord Mattias till Iteam och Göteborg. Förutom att han är en erfaren utvecklare så har han också med sig erfarenhet och perspektiv från forskningsvärlden som ytterligare kommer att förbättra våra möjligheter att hjälpa våra kunder ta ut riktningen och möjliggöra ett föränderligt arbetssätt på en digitaliserad marknad.” säger Johanna Månsson Grahn, ansvarig för Region Göteborg.

Mattias kommer närmast från University of Glasgow i Skottland där han forskat inom människa-maskin interaktion. Han har bland annat byggt verktyg för att underlätta användandet av statistik analys och maskin-inlärning vid dataanalys, samt studerat mobil kommunikation från ett användarperspektiv.