Höga betyg till Itrim

9 av 10 kunder är nöjda eller mycket nöjda med Itrim och Itrim-programmet enligt årets kundundersökning. Hela 7525 Itrim-kunder deltog och svarade på frågor om allt från personal och lokaler till livskvalitet och motionsvanor. Av svaren kan bl a utläsas att över hälften av kunderna kontaktade Itrim på rekommendation från någon de känner och att upplevelsen av ökad livskvalitet med Itrim ligger på 91,2%.

Likheterna med 2010 års resultat var många, men vissa delar i undersökningen sticker ut, exempelvis andelen kunder som kontaktat Itrim efter att ha blivit rekommenderade av en vän eller kollega, som ökat till 51,7 % från redan tidigare höga 48,8 %. Den övergripande nöjdheten med Itrim ligger på imponerande 89,8 % (svar 4 eller 5 på en femgradig skala), samma nivå som 2010. Itrims arbete med att introducera mer motion i vardagen har gett tydliga resultat då 87,8% av kunderna uppger att de motionerar mer eller väsentligen mer i vardagen efter det att de började på Itrim.

– Vi är mycket stolta över alla fantastiska omdömen från våra kunder. Det är också glädjande att se de delar där vi lyckats överträffa förra årets undersökning och höja oss ännu ett snäpp, säger Martin Anderlind, vd för Itrim Sverige.

Itrims kunder är som vanligt mycket engagerade, vilket syns på antalet öppna svar som gav 11 189 st förslag, kommentarer, reflektioner och önskemål.

Jag vill rikta ett stort tack till alla kunder som tagit sig tid att besvara undersökningen. Förutom att vi får veta vad vi gör bra, har vi nu möjlighet att förbättra oss på områden där vi inte lyckats leva upp till eller överträffa våra kunders förväntningar, säger Martin Anderlind.

Nedan följer några resultat från den omfattande undersökningen (svar 4 och 5 på en femgradig skala):
- Nöjdhet med personalen på Itrim: 90,4%
- Nöjdhet med Itrim-programmet: 85,5%
- Nöjdhet med Itrims motionsform: 86,2%
- Itrim har en sund syn på mat och matvanor: 93,3%
- Ökad vardagsmotion genom Itrim: 87,8%
- Ökad livskvalitet genom Itrim: 91,2%
- Övergripande nöjdhet med Itrim: 89,8%

För ytterligare information kontakta Martin Anderlind, VD Itrim Sverige AB,
08-12000121 eller Sofia Heurlin, informationsansvarig, på 0707263301

• gå ner i vikt
  • martin anderlind
  • itrims kundundersökning
  • motionsvanor
  • livskvalitet

Itrim Sverige AB, etablerat 2003, är en svensk franchisekedja inom motion och viktminskning som genom individuell rådgivning och gruppträffar hjälper människor till ett lättare och friskare liv. En vetenskaplig studie av Itrims viktminskningsresultat visar att kunderna i snitt går ner 10,8 kilo med en midjereduktion på 11,8 cm under de tio första veckorna och att 74% fullföljer första året med bibehållna resultat. Kunder som fortsätter Itrimprogrammets andra år har i snitt förlorat 12,3 kilo och 14,1 cm. Det gör Itrim världsledande inom varaktig viktminskning.

Idag finns Itrim på följande orter; I Stockholm: Enskede, Farsta Centrum, Haninge, Huddinge Centrum, Kungsholmen, Liljeholmen, Norra Bantorget, Sickla, Solna, Spånga, Stureplan, Sveavägen, Södermalm och Täby. I Göteborg : Eriksberg, Mölndal och Nordstaden. I Malmö: Jägersro och Triangeln. I övriga landet: Eskilstuna, Kungsbacka, Linköping, Norrköping, Nyköping, Skövde, Uppsala, Visby, Västerås, Åkersberga, Örebro och Östersund