Idag öppnar Itrim Sollentuna

Idag öppnar Itrim i nyrenoverade lokaler på Turebergsvägen 1, vid busstorget i Sollentuna Centrum. Centret har fått en flygande start med flera fulltecknade viktminskningsgrupper redan innan öppning. Itrim Sollentuna blir Itrims 16:e center i Stockholmsområdet och det 32:a i Sverige.

Med sin vetenskapliga grund och sina väldokumenterade viktminskningsresultat har Itrim-kedjan etablerat sig som alternativet för de som vill gå ner i vikt en gång för alla. Sedan starten 2003 har över 35 000 människor fått hjälp med livsstilsförändringar för att nå ett lättare och friskare liv.

- Itrims koncept är mycket väletablerat och respekterat. Vi har fått en fantastisk respons här i Sollentuna och ser fram emot att hjälpa sollentunaborna att gå ner i vikt en gång för alla. Alla som vill förbättra sin livsstil och gå ner i vikt eller bara komma igång med att motionera är varmt välkomna till oss på Itrim, hälsar Gitten Hydén, franchisetagare Itrim Sollentuna.
_______________________________________________________________
Vad utmärker Itrim?

Personligt engagemang. Individuellt stöd från hälsorådgivare och motionsledare kombinerat med små fasta viktminskningsgrupper som träffas regelbundet och lär sig mer om mat, motion och motivation.
Snabba resultat. Snabb viktminskning i början håller uppe motivationen och bryter gamla ovanor. Därefter arbetas de nya vanorna in.
Fokus på motion. Motion är en viktig komponent för att gå ner i vikt och för att må bra både fysiskt och psykiskt. På Itrim kan du antingen bli viktminskningskund eller enbart motionskund.
Vetenskaplig grund. Itrim-programmet bygger på forskning och på Livsmedelsverkets rekommendationer.
Bevisat resultat. En vetenskaplig studie av Itrims viktminskningsresultat visar att kunderna i snitt går ner 10,8 kg med en midjereduktion på 11,8 cm under de första tio veckorna. Och att de behåller , och ökar, viktminskningen även efter två år. Det gör Itrim världsledande inom varaktig viktminskning.
Långsiktigt tänkande. Nya vanor tar lång tid att få in. Det är en sak att gå ner i vikt – en helt annan att hålla den nya vikten. Itrim är för den som bestämt sig för att gå ner i vikt en gång för alla.
Nöjda kunder. Fler än 9 av 10 bland Itrims kunder är nöjda med Itrim och 92,5% upplever ökad livskvalitet sedan de blev medlemmar hos Itrim. En klar majoritet av kunderna kommer till Itrim på rekommendation från någon de känner.

För mer information kontakta Gitten Hydén, franchisetagare Itrim Sollentuna på 0768-511008 sollentuna@itrim.se, eller Sofia Heurlin, informationsansvarig Itrim Sverige AB på 0707263301.

• sollentuna
  • itrim sollentuna
  • motionera i sollentuna
  • träna i sollentuna

• Stockholm

Itrim Sverige AB, etablerat 2003, är en svensk franchisekedja inom motion och viktminskning som genom individuell rådgivning och gruppträffar hjälper människor till ett lättare och friskare liv. En vetenskaplig studie av Itrims viktminskningsresultat visar att kunderna i snitt går ner 10,8 kilo med en midjereduktion på 11,8 cm under de tio första veckorna och att 74% fullföljer första året med bibehållna resultat. Kunder som fortsätter Itrimprogrammets andra år har i snitt förlorat 12,3 kilo och 14,1 cm. Det gör Itrim världsledande inom varaktig viktminskning.

Idag finns Itrim på följande orter; i Stockholm: Enskede, Farsta Centrum, Haninge, Huddinge Centrum, Kungsholmen, Liljeholmen, Norra Bantorget, Sickla, Sollentuna, Solna, Spånga, Stureplan, Sveavägen, Södermalm och Täby. I Göteborg : Eriksberg, Mölndal och Nordstaden. I Malmö: Jägersro och Triangeln. I övriga landet: Eskilstuna, Kungsbacka, Linköping, Norrköping, Nyköping, Skövde, Uppsala, Visby, Västerås, Åkersberga, Örebro och Östersund