Itrim Gasellföretag för tredje gången

Viktminskningskedjan Itrim är återigen ett av de snabbast växande företagen i Sverige och utnämnt till Gasellföretag av affärstidningen Dagens Industri. Kriterierna för att utses till Gasellföretag är hårda. Årligen utses färre än 0,5% av alla Sveriges aktiebolag till Gasellföretag.

Det ställs stora krav på ett företag för att det ska utses till Gasell och i år är det färre företag än någonsin som har uppfyllt kriterierna. Totalt i Sverige handlar det i år om 624 företag. Motsvarande siffra år 2008 var 1479 företag.

- Att vi för tredje gången utnämns till Gasell är ett resultat av våra franchisetagare och anställdas stora engagemang och kunskap. Itrim är ett tjänsteföretag och att vi utvecklar och bibehåller kvalitet i vårt viktminskningsprogram är alltid högsta prioritet för oss - även under stark tillväxt, säger Martin Anderlind, VD Itrim Sverige AB.

Om Gasellutnämningen:
Dagens Industri utser för tolfte året i rad de snabbast växande företagen i Sverige till sk Gaseller. Gasellföretagen är enligt DI "mästare både på lönsam tillväxt och i att skapa nya jobb".

En Gasell har:
- en omsättning som överstiger 10 Mkr
- minst tio anställda
- offentliggjort minst fyra årsredovisningar
- minst fördubblat sin omsättning, om man jämför det första och det senaste räkenskapsåret
- ökat sin omsättning varje år de senaste tre åren
- ett samlat rörelseresultat för de fyra räkenskapsåren som är positivt
- i allt väsentligt vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner
- sunda finanser

För att utses till Gasell måste företaget uppfylla alla dessa kriterier. Det är alltid företagets fyra senaste årsredovisningar som ligger till grund för Gasellundersökningen.

______________________________________________
För mer information: Martin Anderlind, VD Itrim Sverige AB på 08- 120 00 121 eller Sofia Heurlin informationsansvarig: 0707-263301

• viktminskning
  • itrim gasell
  • itrim snabbväxande

Itrim Sverige AB, etablerat 2003, är en svensk franchisekedja inom motion och viktminskning som genom individuell rådgivning och gruppträffar hjälper människor till ett lättare och friskare liv. En vetenskaplig studie av Itrims viktminskningsresultat visar att kunderna i snitt går ner 10,8 kilo med en midjereduktion på 11,8 cm under de tio första veckorna och att 74% fullföljer första året med bibehållna resultat. Kunder som fortsätter Itrimprogrammets andra år har i snitt förlorat 12,3 kilo och 14,1 cm. Det gör Itrim världsledande inom varaktig viktminskning.

Idag finns Itrim på följande orter; i Stockholm: Enskede, Farsta Centrum, Haninge, Huddinge Centrum, Kungsholmen, Liljeholmen, Norra Bantorget, Sickla, Sollentuna, Solna, Spånga, Stureplan, Sveavägen, Södermalm och Täby. I Göteborg : Eriksberg, Mölndal och Nordstaden. I Malmö: Jägersro och Triangeln. I övriga landet: Eskilstuna, Kungsbacka, Linköping, Norrköping, Nyköping, Skövde, Uppsala, Visby, Västerås, Åkersberga, Örebro och Östersund