Årets Industrinatt i Östersund 22 November

Den 22 november är det för tredje året i rad dags för succés-evenemanget Industrinatten – en mötesplats för teknikintresserade ungdomar och jämtländska industriföretag.

Industrinatten är en gemensam kraftsamling för att locka unga människor till industrin. Här ges arbetssökande och unga vuxna på väg in i arbetslivet en möjlighet att knyta kontakter med 18 lokala företag inom tillverkningsindustrin. Under kvällen får deltagarna besöka flera olika tillverkningsföretag och en inblick i de möjligheter och yrkesroller som finns i moderna industrier.

I år hämtar bussarna eleverna direkt på skolan, och kör ut dom på valda företag. Eleverna bussas därefter till mässhallen Exercishallen stadsdel Norr i Östersund, där det kommer finnas inspirerande montrar, musik, goodie bags och underhållning.

Dörrarna är även öppna för allmänheten, och biljetter kan bokas helt kostnadsfritt på http://industrinatten.se

IUC Z-GROUP samarbetar med arbetsförmedlingen och Hej Främling!

En buss från arbetsförmedlingen kommer att åka till Woolpower och Hallströms verkstäder.
En andra buss hämtar upp Hej Främling på grytan, och på busstorget i stan, för sedan att åka till Coromatic

Mer information och medverkande företag

Läs mer om Industrinatten på industrinatten.se, här kan du som journalist även boka en gratisbiljett.

• iuc z-group