60 Iveco Daily med automatlåda till PostNord Sverige

60 Iveco Daily med automatlåda till PostNord Sverige

PostNord Sverige AB har tecknat avtal med IVECO om köp av 60 nya fordon.

Samtliga beställa bilar är Iveco Daily, 16m³ skåpbilar av modellen 35S13, som är utrustade med marknadens enda 8-stegade automatlåda – Hi-Matic.

Den tredje generationen Iveco Daily är bättre än någonsin tack vare en perfekt blandning av tradition och innovation, 80 procent av bilen har förnyats. Som ett bevis för det har nya Iveco Daily erhållit utmärkelsen ”International Van of the Year i Europa 2015”.

Med den nya Hi-Matic har körkomforten blivit ännu bättre och PostNord Sverige AB har också valt att utrusta samtliga 60 bilar med den 8-stegade automatlådan.

Bilarna kommer att användas vid paketdistribution till kunder från Posten Sverige AB:s olika distributionsplatser i Sverige.

Iveco Daily levereras med kompletta fällbara hyllor i lastutrymmet och leverantör är Sortimo.

Samtliga 60 Iveco Daily är köpta med Iveco serviceavtal S-LIFE och kommer att levereras under 2015.

Fakta PostNord Sverige AB nya bilar:

- Motor: 130 hk

- Vikt: 3,5 ton

- Lastvolym: 16m³ (L: 4680 mm, H:1900mm)

- 8-stegad automatlåda Hi-Matic

- Partikelfilter

- Backkamera

Iveco är ett märke tillhörande CNH Industrial N.V., som är världsledande inom kapitalvarusektorn och noterat på New York Stock Exchange (NYSE: CNHI) och på den italienska börsens Mercato Telematico Azionario (MI: CNHI). Iveco utvecklar, tillverkar och marknadsför ett brett spektrum av lätta, medeltunga och tunga yrkesfordon, entreprenadfordon samt fordon för terränguppgifter.

Märkets breda produktutbud omfattar Daily, ett fordon som täcker in fordon i viktsegmentet 3–7 ton, Eurocargo på 6–16 ton, Trakker (avsedd för terränguppgifter) samt Stralis, båda över 16 ton. Dessutom tillverkar märket Iveco Astra terränglastbilar, stela och midjestyrda dumprar samt specialfordon.

Iveco har nästan 21 000 anställda över hela världen, fördelade på produktionsföretag i 7 länder i Europa, Asien, Afrika, Oceanien och Latinamerika, där fordon tillverkas med hjälp av de senaste avancerade teknologierna. 4 200 försäljningskontor och serviceverkstäder i över 160 länder garanterar teknisk support överallt där ett Iveco-fordon är i arbete.