Ny webbplats www.busmaster.com.

IVECO BUS lanserar sin helt nya BUSMASTER-webbplats!

Som en del av sitt BUSMASTER-certifieringsprogram har IVECO BUS lanserat en helt ny webbplats (http://www.busmaster.com) som erbjuder kunderna ett brett urval av karosserier och påbyggnader till de båda framhjulsdrivna chassiprogrammen: Daily och Euromidi.

Ett nära samarbete mellan biltillverkare och karosseripåbyggare är viktigt för att kunna utveckla fordon som kan uppfylla de olika marknadernas behov och ge teknisk hjälp och eftermarknadsservice av hög kvalitet. BUSMASTER-programmet formaliserar ett långvarigt samarbete med karosseriverkstäderna baserat på deras kunskap och expertis.

Webbplatsen www.busmaster.com representerar en ny utveckling av detta nära samarbete där varje certifierad karosseripåbyggare kan presentera sina karosserier och påbyggnadslösningar som är kompatibla med IVECO BUS’ produkter. Hittills har över 80 fordon tagits med på denna plattform.

Den nya plattformen, som är tillgänglig på fem språk (engelska, tyska, franska, spanska och italienska), ger förenklade sökmöjligheter online utifrån tre kriterier: typ av användning (stad, intercity, turism, skolbuss), passagerarkapacitet och geografiskt område.

Det är mångfalden bland de olika föreslagna lösningarna som är nyckeln till BUSMASTERs framgång. Webbplatsen presenterar ett brett utbud av IVECO BUS-minibussar: från eleganta turistminibussar för pendel- och VIP-transport till minibussar för stads- och intercitytrafik samt skolbussar med hög passagerarkapacitet. Detta urval har optimerats för att tillgodose transportleverantörernas skiftande behov.

För kunderna är de viktigaste fördelarna med den nya webbplatsen:

• En samlad plattform med alla lösningar (som helt och hållet är förbehållen påbyggnaderoch anpassningar som uppfyller alla driftsmässiga behov).
  • En webbplats som alltid är tillgänglig (direktkontakt med BUSMASTER-certifierade påbyggare).
  • Service av mycket hög kvalitet (databasen innehåller samtliga tillgängliga karosserier och påbyggnader från partnerna och uppfyller riktlinjerna för påbyggare framtagna av IVECO BUS).

För påbyggarna är de viktigaste fördelarna:

• Nya utvecklingsmöjligheter (att vara medlem av BUSMASTER-plattformen ger tillgång till ny försäljning, reklam och marknadsföring).
  • Ett produktivt partnerskap (en särskild plattform där påbyggarna kan samarbeta med IVECO BUS på ett internationellt plan och utbyta information när som helst).