IVECO Daily nummer 1 i Sverige - igen!

IVECO Daily nummer 1 i Sverige - igen!

IVECO SWEDEN fortsätter att skörda stora framgångar i Daily-segmentet (3,5-7,49 ton).

I oktober 2021 var IVECO Daily den transportbil som hade flest registreringar i Sverige med en imponerande marknadsandel på 25%.

- Jag är mäkta stolt över att IVECO Swedens organisation kan leverera ett så fantastiskt resultat. Ett stort tack också till våra återförsäljare, verkstäder och säljare som i högsta grad också bidragit till succén, säger Anders Nilsson, försäljningsdirektör för IVECO Sweden AB.

Det här var tredje gången på de senaste elva månaderna som IVECO blev nr 1 i Sverige.

Anledningen till framgången beskriver Anders Nilsson så här:

- Vi har det bredast modellprogrammet, från 3,5-7,2 ton, och det attraherar våra kunder att vi kan erbjuda en så stor valfrihet, oavsett om dom väljer diesel, HVO eller gas som drivmedel. Dessutom bidrar vårt Fast Lane-koncept till framgången. Enkelt för kunder att köpa, med snabb leverans, samtidigt som dom får en välutrustad transportbil.

IVECO har ökat Daily-försäljningen varje år sedan 2013 och även 2021 kommer att bli ett nytt rekordår.

- Alla uppskattar våra transportbilar, oavsett om det handlar om våra storkunder eller enbilsägaren och det är vi oerhört stolta över. Det är alltid kunden som är det viktigaste för oss. Och 2022 blir ännu mer spännande när vi lanserat en ny Daily-modell, avslutar Anders Nilsson.

IVECO är ett bolag i koncernen CNH Industrial N.V., en global ledare inom kapitalvarusektorn som är noterad på New York Stock Exchange (NYSE: CNHI) och på den italienska börsens Mercato Telematico Azionario (MI: CNHI). IVECO utvecklar, tillverkar och marknadsför ett brett spektrum av lätta, medeltunga och tunga nyttofordon och entreprenadfordon.

Märkets breda produktutbud omfattar Daily, ett fordon som täcker in fordon i viktsegmentet 3,5–7,2 ton, Eurocargo på 7–22 ton samt, i det tunga segmentet över 16 ton, IVECO WAY-sortimentet med landsvägslastbilen IVECO S-WAY, terränglastbilen IVECO T-WAY samt IVECO X-WAY för lättare terränguppdrag. Dessutom tillverkar märket IVECO Astra terränglastbilar, stela och midjestyrda dumprar samt specialfordon.

IVECO har över 21 000 anställda runtom i världen som tillverkar fordon med hjälp av de senaste teknologierna i sju länder i Europa, Asien, Afrika, Oceanien och Latinamerika. 4 200 försäljningskontor och serviceverkstäder i över 160 länder garanterar teknisk support överallt där ett IVECO-fordon är i arbete.