Iveco finns över hela världen med den nya, förbättrade ”dealer-locatorn”

Iveco finns över hela världen med den nya, förbättrade ”dealer-locatorn”

En ny version av Ivecos sökverktyg för återförsäljare finns nu tillgängligt online. Här kan du hitta närmaste Iveco-återförsäljare och Iveco-verkstad inom ett visst geografiskt område.

”Överallt. Iveco finns över hela världen med den nya dealer-locatorn” är slogan för ett nystartat projekt för optimering av sökverktyget för återförsäljare. I sektionen ”Hitta återförsäljare” kan användarna förflytta sig på en fullskärmskarta som visar den viktigaste informationen om Ivecos återförsäljare och verkstäder. Användarna kan även utnyttja en navigationsfunktion för att ta reda på hur de enklast når den valda platsen.

Verktyget är optimerat för användning på alla typer av smartphones och surfplattor, och det geo-lokaliserar användarna direkt när de loggar in samt ger information om närmaste återförsäljare eller verkstad.

Verktygets enkla, intuitiva gränssnitt hjälper användaren att göra olika val genom aktivering av diverse filter såsom typ av återförsäljare, modellprogram eller serviceintervall samt gör det möjligt att kontakta återförsäljaren direkt.

Än en gång bekräftar Iveco sin roll som Business Partner – ett av Ivecos kärnvärden – genom att vara nära kunderna och ge ständig, tillförlitlig och vänlig service samt säkerställa att alla Iveco-användare får en skräddarsydd lösning på sina behov.

Iveco är ett märke tillhörande CNH Industrial N.V., som är världsledande inom kapitalvarusektorn och noterat på New York Stock Exchange (NYSE: CNHI) och på den italienska börsens Mercato Telematico Azionario (MI: CNHI). Iveco utvecklar, tillverkar och marknadsför ett brett spektrum av lätta, medeltunga och tunga yrkesfordon, entreprenadfordon samt fordon för terränguppgifter.

Märkets breda produktutbud omfattar Daily, ett fordon som täcker in fordon i viktsegmentet 3–7 ton, Eurocargo på 6–16 ton, Trakker (avsedd för terränguppgifter) samt Stralis, båda över 16 ton. Dessutom tillverkar märket Iveco Astra terränglastbilar, stela och midjestyrda dumprar samt specialfordon.

Iveco har nästan 21 000 anställda över hela världen, fördelade på produktionsföretag i 7 länder i Europa, Asien, Afrika, Oceanien och Latinamerika, där fordon tillverkas med hjälp av de senaste avancerade teknologierna. 4 200 försäljningskontor och serviceverkstäder i över 160 länder garanterar teknisk support överallt där ett Iveco-fordon är i arbete.