Här är hela gänget hos IVECO Helsingborg - som utsetts till årets återförsäljare i Sverige.

IVECO Helsingborg utsedd till Årets Återförsäljare

IVECO Sweden AB har utsett årets främsta och bästa prestationer i sitt nätverk under 2021.

Till Årets Återförsäljare i Sverige belönas IVECO Helsingborg.

- Med ett fantastiskt driv och engagemang har IVECO Helsingborg utvecklat hela verksamheten i en rasande fart. Tack vare ett fantastiskt kundbemötande och service har man etablerat sig som en av de stora återförsäljarna i regionen. Dessutom gjorde IVECO´s personal en synnerligen storartad insats mitt i natten i somras i samband med branden i grannfastigheten som räddade både vår anläggning och kundernas transportbilar, säger IVECO Sweden AB:s försäljningsdirektör Anders Nilsson och fortsätter:

- I en väldigt osäker tid mitt under en pandemi har man med säker hand snabbt lyckats etablera sig som en stabil och pålitlig IVECO-återförsäljare. Tack vare ett stort IVECO-hjärta har man direkt visat att både försäljning och eftermarknaden lyckats genom att man från starten kunnat erbjuda både fantastisk service och ett bra kund-bemötande.

IVECO har även gjort en storsatsning i Göteborg under det gångna året och det har blivit en snabb succé. Utmärkelsen ”Årets Prestation” tilldelas därför Transportbilscenter i Göteborg som på kort tid (sex månader), har man med sin fina full-serviceanläggning visat att man kommer bli pålitlig IVECO-partner i södra delen under lång tid framöver tillsammans med IVECO Göteborg i norra delen av staden.

Till Årets säljare har Marcus Torin utsetts för tredje året i rad och hans ”hattrick” är synnerligen välförtjänt:

- Med stort engagemang och en alltid oerhört professionell inställning lyfter vi på hatten för Marcus för en otrolig försäljningsframgång som kommer bli svårslagen och samtidigt måste vi också hylla det fina samarbetet som Marcus och hans team lyckats att etablera med våra viktiga storkunder, avslutar Anders Nilsson

IVECO har sedan 2013 ökat försäljningen varje år och 2021 var inget undantag. I Daily-segmenten (3,5-7,2 ton) slogs ett nytt rekord med en imponerande marknadsandel på 15,7%.

IVECO presenterade också under det gånga året den senaste nya versionen av Daily som är banbrytande med sina nya adaptiva och intelligenta lösningar som tar interaktion och samarbete med förare och ägare till en ny nivå genom att göra fordonet till en verklig partner att samarbeta med för att skapa ett framgångsrikt företag.

IVECO Sweden AB:s alla utmärkelser:

Årets Prestation – Transportbilscenter i Göteborg

Årets Säljare – Marcus Torin – IVECO Sweden AB

Årets Återförsäljare - IVECO Helsingborg

Varumärkets breda produktsortiment omfattar Daily som finns från 3,5 till 7,2 ton i olika varianter, Eurocargo, som finns från 6 till 19 ton, och i det tunga segmentet över 16 ton finns IVECO WAY-serien med IVECO S-WAY för vägtransport, IVECO T-WAY för terrängtransport och IVECO X-WAY för lätta terränguppgifter. Dessutom bygger varumärket IVECO Astra terränglastbilar, oledade och ledade dumprar samt specialfordon.

IVECO har närmare 21 000 medarbetare globalt. Företaget har produktionsanläggningar i sju olika länder i Europa, Asien, Afrika, Oceanien och Latinamerika där man tillverkar fordon med den senaste avancerade teknologin. Med 4 200 försäljningskontor och serviceverkstäder i mer än 160 länder garanteras teknisk support överallt i världen där ett IVECO-fordon är i arbete.

Mer information om IVECO finns på www.iveco.com

Jan Åke Carlsson

PR & Communication Manager IVECO North Europe & Baltics Communication +46 70 263 09 50