Iveco Nordic blir Iveco North Europe & Baltikum

Iveco Nordic blir Iveco North Europe & Baltikum

De baltiska länderna Estland, Lettland och Litauen är per december en del av Iveco Nordics ansvarsområde, som nu omfattas av sju länder, de fyra nordiska och nu även de tre baltiska länderna.

Med den nya strukturen innebär det att Iveco North Europe & Baltikum huvudkontor i Köpenhamn rapporterar direkt till huvudkontoret i Turin, Italien.

"Expansionen av vårt ansvarsområde, kommer att stärka vår position i norra Europa och göra oss till en ännu större partner i Iveco och CNH Industrial. CNHI Parts & Service Nordic täcker redan Baltikum, så det är därför ett naturligt steg att Ivecos försäljning av kommersiella fordon nu omfattar samma område som CNHI Parts. Detta gör att vi fler synergier både internt och externt på marknaden. Eftersom vi nu har en unik möjlighet att erbjuda våra nordiska och baltiska kunder bättre lösningar och ett närmare partnerskap. Vi ser därför fram emot det nya samarbetet med de baltiska länderna, där det finns stora möjligheter att växa inom alla områden ", säger Iveco North Europe & Baltikums vd Lars Beck.

Iveco North Europe & Batics ledningen arbetar för närvarande med den nya strategin för den nya regionen, i syfte att säkerställa en smidig integration av de baltiska staterna i den befintliga Iveco-organisationen.

De baltiska länderna förväntas vara helt integrerade i slutet av januari 2015.

Iveco är ett bolag inom CNH Industrial N.V.-koncernen, en global ledare inom kapitalvarusektorn, samt noterat på New York Stock Exchange (NYSE: CNHI) och på den italienska börsen Mercato Telematico Azionario (MI:CNHI). Iveco utvecklar och tillverkar ett brett urval av lätta, medeltunga och tunga yrkesfordon, entreprenadfordon, bussar för stads- och linjetrafik samt specialfordon för brandbekämpning, terräng, militär och civilförsvar, med hjälp av de senaste teknologierna. Iveco har 27 000 anställda i 160 länder,  samt ca 5 000 försäljningskontor och verkstäder, vilket garanterar teknisk support överallt i världen.