Den 4-5 oktober blir det Sverige-premiär för nya IVECO eDaily, som finns i segmenetet 3,5-7,2 ton.

IVECO satsar stort på Malmö

IVECO styrker sin närvaro i Malmöregionen.

Den 4-5 oktober är det dags för "Grand Opening hos IVECO Malmö.

- Det innebär att generalagenten IVECO Sweden AB startat upp IVECO Malmö som auktoriserad återförsäljare för IVECO´s modellprogram för transportbilar och lastbilar, samt serviceverkstad för IVECO´s hela modellprogram – från 3,5-tons transportbilar upp till tunga lastbilar, säger Anders Nilsson, försäljningsdirektör hos IVECO Sweden AB.

Tidigare har verksamheten på Arlövsägen 23 bedrivits av Nordic Truckcenter, men nu har IVECO Malmö etablerats som ny återförsäljare/filial och kommer att vara verksam i IVECO Sweden AB:s regi.

Försäljning och service av IVECO kommer fortsatt att ske från Arlövsvägen som är strategiskt placerad vid E6 i norra delen av Malmö.

IVECO´s försäljningsdirektör Anders Nilsson.

- För IVECO´s kunder kommer den här förändringen bli ett lyft då vi valt att göra en extra stor satsning i Malmö-regionen. Den är väldigt viktig för IVECO och våra kunder och med tanke på att vi redan är etablerad i södra Sverige med ett stort nätverk kan kunderna räkna med IVECO Malmö direkt kommer kunna ge bästa tänkbara service, säger Anders Nilsson.

Det är mycket på gång hos IVECO Malmö och den 4-5 oktober kommer både försäljning och verkstad ha spännande och extra förmånliga öppningserbjudande.

- Den stora händelsen är att det blir Sverige-premiär för nya IVECO eDaily. Vår elektriska transportbil har fått mycket positiv kritik av de journalisterna som provkört bilen och nu är det kundernas tur att uppleva nya IVECO eDaily, säger Anders Nilsson.

IVECO´s elektriska transportbil har samma gedigna och kompletta modellutbud som den dieseldrivna IVECO Daily i segmentet 3,5-7,2-ton. Med en räckvidd på upp till 300 km, enligt WLTP, så kommer det att bli en perfekt arbetsredskap för våra kunder, avslutar Anders Nilsson.

IVECO´s säljare i Malmö, Vladimir Kojcevski, kommer bjuda alla kunderna på en provtur i nya IVECO eDaily.

Fakta om IVECO eDaily

Räckvidd: upp till 300 km.

Modeller: bredaste sortimentet på marknaden för både van och chassi.

Singelhjul: 3,5-4,2 ton. Dubbelhjul: 4,2-7,2 ton.

140 kW motor: 120 km/h med unik Hi Power-boost för överprestanda och Eco-läge.

15kW ePTO: Lämplig för alla typer av konverteringar

Dragvikt: upp till 3,5 ton.

Avancerade assistanssystem: Ansluten för fjärrstyrning (laddning, klimat) och för att optimera räckvidd, körbarhet och drifttid.

Varumärkets breda produktsortiment omfattar Daily som finns från 3,5 till 7,2 ton i olika varianter, Eurocargo, som finns från 6 till 19 ton, och i det tunga segmentet över 16 ton finns IVECO WAY-serien med IVECO S-WAY för vägtransport, IVECO T-WAY för terrängtransport och IVECO X-WAY för lätta terränguppgifter.

IVECO har närmare 21 000 medarbetare globalt. Företaget har produktionsanläggningar i sju olika länder i Europa, Asien, Afrika, Oceanien och Latinamerika där man tillverkar fordon med den senaste avancerade teknologin. Med 4 200 försäljningskontor och serviceverkstäder i mer än 160 länder garanteras teknisk support överallt i världen där ett IVECO-fordon är i arbete.

Mer information om IVECO finns på www.iveco.com