OKQ8 har valt IVECO när de nu byter ut en del av sin befintliga fordonsflotta mot 200 IVECO Daily transportbilar

OKQ8 välkomnar digitalisering med ny leverans från IVECO

För att möta efterfrågan på enkla och praktiska transportlösningar för sina kunder har OKQ8 beslutat att stärka sitt långvariga samarbete med IVECO. Detta genom en leverans av 200 nya transportbilar av märket IVECO Daily för sin uthyrningsverksamhet. Dessutom implementeras ett digitalt flotthanteringsverktyg i alla de nya bilarna, vilket gör det enklare att planera varje bils servicebehov och därmed öka effektiviteten inom deras fordonsflotta.

Goda samarbeten bär frukt. Åtminstone om man tar relationen mellan OKQ8 och IVECO som exempel. Under årens lopp har OKQ8 investerat i ett betydande antal fordon från IVECO och idag rullar nästan 500 IVECO-bilar från OKQ8 på de svenska vägarna.

- OKQ8 har valt IVECO när vi nu byter ut en del av vår befintliga fordonsflotta mot 200 IVECO Daily transportbilar. Utöver de praktiska fördelarna, såsom enhetlig funktionalitet oavsett storlek, HVO100-godkännande för alla bilar och en bra och pålitlig automatlåda, ser vi vår starka relation med IVECO som en viktig faktor för det fortsatta samarbetet. Vi har alltid varit mycket nöjda med IVECO. Deras bilar rullar på bra och servicen är på den höga nivån som vi önskar, med en hög tillgänglighet så att vi kan få snabb hjälp. Den goda dialogen vi har med IVECO är verkligen något vi uppskattar, säger Mattias Hagman, Product & Fleet Manager Rental på OKQ8.

Mattias Hagman, Product & Fleet Manager Rental på OKQ8

Minimerar onödiga stopp på verkstaden

I takt med att transportbranschen ställs mot tuffare krav gäller det att vara snabb på pedalen och hålla sig ajour med vad som behövs för att kunna optimera verksamheten. Därför har OKQ8 valt att med sina nya bilar även investera i teknologi som hjälper dem att effektivisera planeringen av service- och underhållsåtgärder, tack vare proaktiva diagnoser i realtid.

- Den digitala plattformen IVECO ON ger oss möjlighet att centralt hjälpa stationerna att hålla koll på om och när en bil behöver servas. För oss är det avgörande att få in våra bilar på service i rätt tid och på kortast möjliga tid. Genom den digitala plattformen IVECO ON hoppas vi kunna få effekt i beläggningsgraden på bilarna och göra planeringen av verkstadsbesök mer effektiv, säger Mattias Hagman.

Långsiktighet i förarsätet

På IVECO är man glada över samarbetet med OKQ8 och möjligheten att fortsätta erbjuda transportlösningar som är utformade för att uppfylla dagens och morgondagens krav. Särskilt nu när OKQ8 tar steget mot en mer digitaliserad körupplevelse.

- Det känns kul att OKQ8 vill fortsätta sin resa med oss och att de har förtroende för våra Daily-bilar. Det är positivt att de nu också väljer att implementera vår digitala plattform IVECO ON, då det resulterar i att såväl OKQ8 som den som spenderar dagen bakom ratten kan luta sig tillbaka och känna sig trygga med att tekniken arbetar för att minimera eventuella störningsmoment, så som onödiga stopp på verkstaden, avslutar Marcus Torin, Key Account Manager Senior på IVECO.

200 IVECO DAILY levereras till OKQ8

Varumärkets breda produktsortiment omfattar Daily som finns från 3,5 till 7,2 ton i olika varianter, Eurocargo, som finns från 6 till 19 ton, och i det tunga segmentet över 16 ton finns IVECO WAY-serien med IVECO S-WAY för vägtransport, IVECO T-WAY för terrängtransport och IVECO X-WAY för lätta terränguppgifter.

IVECO har närmare 21 000 medarbetare globalt. Företaget har produktionsanläggningar i sju olika länder i Europa, Asien, Afrika, Oceanien och Latinamerika där man tillverkar fordon med den senaste avancerade teknologin. Med 4 200 försäljningskontor och serviceverkstäder i mer än 160 länder garanteras teknisk support överallt i världen där ett IVECO-fordon är i arbete.

Mer information om IVECO finns på www.iveco.com