Som officiell partner till Scuderia Ferrari och officiell sponsor för Ferrari Challenge Europe har IVECO levererat två IVECO S-Way-lastbilar.

Två IVECO S-Way till Scuderia Ferrari

IVECO levererar två IVECO S-Way till Scuderia Ferrari!

De två IVECO S-Way-lastbilarna kommer att ingå i IVECO-vagnparken som levereras till Scuderia Ferrari och ska att användas för transport av Formel 1-teamets bilar och utrustning till VM-banorna.

Som officiell partner till Scuderia Ferrari och officiell sponsor för Ferrari Challenge Europe har IVECO levererat två IVECO S-Way-lastbilar vid en ceremoni som ägde rum idag på den ikoniska Ferrari-banan i Fiorano, i närvaro av Luca Sra, President, Truck Business Unit, Iveco Group, och Laurent Mekies, Scuderia Ferrari Racing Director – Head of Track Area.

Luca Sra, President, Truck Business Unit, Iveco Group, kommenterar:

- Vi är mycket stolta över att vårt varumärke är kopplat till denna sportlegend på världsnivå. Under de senaste 20 åren har vi arbetat med Ferrari, som har förlitat sig på våra högpresterande och pålitliga fordon för logistiken och hanteringen av sina mest värdefulla tillgångar. Vi delar liknande värderingar och ambitioner – passionen och tävlingsandan som krävs för att prestera på högsta nivå. Precis som Scuderia Ferrari drivs vi av en kämparanda och strävan efter excellens, och tänjer ständigt på gränserna för vad som är möjligt för att varje dag höja ribban för våra prestationer, alltid med siktet mot toppen.

De två IVECO S-Way-lastbilarna levereras i en särskild design, i den exklusiva färgton som är typisk för Formel 1-bilar, och utökar IVECO-vagnparken som levereras till Scuderia Ferrari. De ska att användas för transport av Formel 1-teamets bilar och utrustning till VM-banorna.

IVECO S-Way är en tung lastbil som utvecklats för att leverera ett komplett paket med funktioner och tjänster som fokuserar på föraren, hållbarhet och på avancerade nya anslutna och anpassningsbara tjänster. Det är en transportlösning som är utformad för att förbättra förarens liv i lastbilen.

IVECO S-Way tar bränsleeffektiviteten till en ny nivå med ett nytt motorutbud, avancerad teknik, enastående aerodynamiska prestanda och innovativa och skräddarsydda tjänster. Det är en 100 % uppkopplad lastbil som inleder en ny era inom vagnparkshanteringen och för boendekomforten i bilen, och stöder logistikföretag och vagnparkschefer genom att optimera fordonets drifttid och bränsleeffektivitet

IVECO S-Way-lastbilarna som levereras till Scuderia Ferrari är låga dragbilar som är perfekt anpassade till Maranello-teamets husbil. De är utrustade med en 570-hk Cursor 13-motor, en 12-stegad automatiserad HI-TRONIX-växellåda och helautomatisk fjädring. De har ett avancerat infotainmentsystem med satellitnavigering, IVECO Driver Pal och en 4G-Connectivity Box.

Varumärkets breda produktsortiment omfattar Daily som finns från 3,5 till 7,2 ton i olika varianter, Eurocargo, som finns från 6 till 19 ton, och i det tunga segmentet över 16 ton finns IVECO WAY-serien med IVECO S-WAY för vägtransport, IVECO T-WAY för terrängtransport och IVECO X-WAY för lätta terränguppgifter.

IVECO har närmare 21 000 medarbetare globalt. Företaget har produktionsanläggningar i sju olika länder i Europa, Asien, Afrika, Oceanien och Latinamerika där man tillverkar fordon med den senaste avancerade teknologin. Med 4 200 försäljningskontor och serviceverkstäder i mer än 160 länder garanteras teknisk support överallt i världen där ett IVECO-fordon är i arbete.

Mer information om IVECO finns på www.iveco.com