ReadSofts IT-avdelning tar hjälp av IXX IT-partner vid hög arbetsbelastning

IXX IT-partner förstärker ReadSofts IT-avdelning i Helsingborg och bemannar deras servicedesk i Stockholm. ReadSofts ordinarie IT-personal har haft en period av hög arbetsbelastning och tar hjälp av IXX för att komma ikapp.

ReadSoft AB, med huvudkontor i Helsingborg, utvecklar programvara som hjälper företag att automatisera sin dokumenthantering, för att få en snabbare och mer kostnadseffektiv process och bättre kontroll över affärskritisk information. I och med att Lexmark köpte ReadSoft hösten 2014 fick IT-avdelning fler projekt att hantera än vad befintlig personal har haft möjlighet att klara av.

Jag insåg tidigt att vi, under en övergångsperiod, behöver ta hjälp externt för att hantera den ökade arbetsbelastningen på vår IT-avdelning i Helsingborg. Efter att ha kommit i kontakt med IXX och förhört mig om deras tjänster, kände jag mig trygg i att de skulle kunna erbjuda IT-konsulter med rätt spetskompetens för uppdraget. Vårt behov var ganska akut och vi fick snabbt en IT-konsult som direkt kunde kliva in och arbeta för oss, vilket kändes underbart skönt. Jag letade samtidigt efter en IT-partner som under ett års tid skulle kunde hjälpa mig att bemanna vår IT-support i Stockholm och det föll sig naturligt att även här köpa den tjänsten av IXX, ” säger Harry Zachrisson IT-chef på ReadSoft.

"Vi är så klart väldigt glada att ReadSoft gav oss förtroendet att, låta våra duktiga IT-konsulter hjälpa dem igenom perioder av hög arbetsbelastning. Som det ser ut just nu har vi två IT-konsulter på heltid och en IT-arkitekt på halvtid hos ReadSoft i Helsingborg fram till årsskiftet, samt supportpersonal på plats i Stockholm. Vi har stor kapacitet med mycket kompetenta IT-konsulter som med sin spetskompetens har förmågan att snabbt sätta sig in i kundens, i detta fall ReadSofts, organisation och förutsättningar. Att snabbt, oavsett uppdragets omfattning, bli ett med ReadSofts IT-avdelning gör det möjligt för oss att skapa framgång tillsammans" säger Olof Christensson Tjänstechef på IXX IT-partner.

För mer information kontakta:

Olof Christensson, Tjänstechef IXX IT-partner AB
0709-518114, olof.christensson@ixx.se

Harry Zachrisson, IT-chef ReadSoft
042-490 21 44, harry.zachrisson@readsoft.com

• it-konsult
  • outsourcing
  • readsoft
  • servicedesk

IXX IT-partner AB grundades 1985 och har sedan dess utvecklats mot att bli ett innovativt kunskapsföretag som levererar helhetslösningar inom IT.

Företaget har idag 45 anställda och kontor i Malmö, Helsingborg, Landskrona och Ängelholm.

Tillsammans skapar vi framgång