J BIL är det företag som levererade flest nya Mazda i Sverige under 2017.

J BIL är störst i Sverige på Mazda!

J BIL hade ett makalöst försäljningsår 2017. En av många rekord som slogs var antalet sålda Mazda. Aldrig förr har J BIL sålt så många Mazda och när årets försäljningssiffror räknats ihop slutar J BIL som årets största Mazda-återförsäljare. Man levererade hela 603 bilar under året, vilket är 41 bilar mer än tvåan och hela 243 bilar mer än trean i riket.

- Det här är en enorm prestation och vi har överträffat alla våra högt uppsatta mål för Mazda, säger John Marnell, VD på J BIL.

Försäljningen är utspridd över många olika modeller, men största andelen står CX-5, CX-3 och Mazda3 för. Mazda är känt för sina vackra design och pålitliga teknik och har en väldigt hög nöjdhet bland nuvarande kunder.

- Vi har många stolta Mazda-ambassadörer, både bland våra anställda och kunder. Det är ett spännande och lite annorlunda varumärke som sticker ut i mängden, berättar Magnus Degen, säljare med Mazda som specialitet.

J BIL började sälja Mazda 2013 och har sedan våren 2017 tre anläggningar där man säljer Mazda.

- Vårt mål när vi började sälja Mazda var att nå 600 enheter under ett år, vilket många skrattade åt när jag berättade det, fortsätter VD John Marnell. Det är minst sagt en skön känsla att kunna göra check box på den utmaningen, avslutar Marnell.

J BIL finns på fyra orter i Stockholm - Väsby, Täby, Haninge och Vällingby - och är återförsäljare för Peugeot, Mazda, Hyundai och Mitsubishi.

J BILs affärsidé är att sälja, köpa och sköta om nya och begagnade person- och transportbilar med ett kundbemötande i världsklass. Genom kärnvärdena KÄRLEK – ENERGI –DYNAMIK skapas en arbetsplats där personalen är starkt engagerad och känner gemenskap.

J BIL ägs av John Marnell (VD) och Robert Johnsson (Styrelseordförande).

Mer information finns på jbil.se.