J BIL börjar sälja Hyundai

J BIL börjar sälja Hyundai

I höst kommer J BIL att börja sälja Hyundai i sin anläggning i Täby.

- Det här är ett spännande led i vår expansion, säger John Marnell, VD på J BIL. På bara några år har vi gått från en blygsam omsättning och endast en anläggning till att idag vara en av de stora aktörerna i Stockholmsområdet. Hyundai är ett starkt varumärke som kommer att ge ett stort volymtillskott!

Hyundai-försäljningen kommer att få en egen separat bilhall och dedikerade säljare kommer att ta hand om kunderna i bilhallen. Man kommer också att ha en verkstad på plats med Hyundai-utbildad personal. Verkstadskontraktet gäller från och med 1 oktober och säljstart beräknas äga rum i mitten av november.

- Vi är oerhört glada över att vi tecknat detta avtal, säger Tomas Klingwall, ansvarig för Återförsäljarutveckling hos Hyundai Bilar AB. J BIL är ett företag med muskler och känsla för kundbemötande, hela företaget andas trivsel och har en starkt engagerad personal, vi ser med stor tillförsikt fram emot denna invigning, avslutar Klingwall.

J BIL i Täby har på kort tid vuxit från en försäljningsanläggning för enbart Peugeot till en anläggning med försäljning av tre varumärken samt verkstad för två av dessa. På J BILs övriga anläggningar är det fortfarande endast Peugeot som säljs och servas.

Hemligheten bakom framgångarna för J BIL är att man har en väldigt tydlig värderingsgrund att stå på. Hela verksamheten baseras på de tre kärnvärdena Kärlek, Energi och Dynamik.

- I grunden handlar det om att alla på arbetsplatsen trivs, utvecklas och har kul tillsammans. Mår man bra så gör man ett bra jobb, och det märker våra kunder av. Vi ser att vi klättrar snabbt i våra mätningar kring kundnöjdhet, och det är en viktig förklaring till varför vi har kunnat vara lönsamma och fortsätta expandera trots en relativt tuff konjunktur, avslutar John Marnell.

På bifogat foto, från vänster: Magnus Degen, företagssäljare, Nils Kall, verkstadschef, Nawar Saman, säljare, samt John Marnell, VD.

Kontaktpersoner:

John Marnell, VD, 0705-907425, john.marnell@jbil.se

Kenneth Holmgren, Kvalitets-/Marknadschef, 0734-615851,kenneth.holmgren@jbil.se

Regioner

J BIL är Stockholms största Peugeot-återförsäljare och finns i Väsby, Täby och Haninge. Från och med hösten 2013 säljs även Mazda och Hyundai i Täby-anläggningen.

J BILs affärsidé är att sälja, köpa och sköta om nya och begagnade person- och transportbilar med  ett kundbemötande i världsklass. Genom kärnvärdena KÄRLEK – ENERGI –DYNAMIK skapar vi en dynamisk arbetsplats där personalen är starkt engagerad och känner gemenskap.

J BIL ägs av John Marnell (VD) och Robert Johnsson (Styrelseordförande). Företaget har idag 60 anställda och en försäljningsvolym på ca 2000 bilar per år samt en omsättning på ca 300 Mkr 2012.