J BIL - ett trippel-A-företag

J BIL - ett trippel-A-företag

I september i år nådde det expansiva bilföretaget J BIL den högsta kreditratingen - AAA - hos det oberoende kreditvärderingsinstitutet Bisnode. Återigen bevisar J BIL, med VD John Marnell i spetsen, att det går att nå fantastiska ekonomiska resultat med hjälp av kärnvärdena Kärlek, Energi och Dynamik.

- Jag är självklart stolt över att J BIL nu fått AAA-status, säger John Marnell. Men mest stolt är jag över att vi lyckas uppnå alla våra prestationer genom att vara ett värderingsstyrt företag där vi sätter medarbetarnas välmående i första rummet.

- I år pekar alla siffror mot ett nytt rekordår för J BIL, fortsätter Marnell. Vi har satt en väldigt "tuff" budget för 2015 och ser ut att slå den med råge. Genom vårt vinstdelningssystem ser vi dessutom till att all personal som gjort framgången möjlig också får skörda frukterna av resultatet.

J BIL har under de senaste åren gått från ett till sex varumärken, från två till fyra anläggningar, mer än fördubblat personalstyrkan och nästan tredubblat omsättningen. Kärnvärdena Kärlek, Energi och Dynamik går i korthet ut på att alla anställda ska trivas, vara trygga och känna sig motiverade på sin arbetsplats. På så sätt ökar deras förmåga att ta hand om kunderna på bästa möjliga sätt, vilket i förlängningen skapar fler affärer och därmed en högre vinst.

- Man blir glad av att komma till jobbet varje dag, avslutar John Marnell. Att få vara på en sådan här arbetsplats med alla fantastiska kollegor som brinner för det de gör, är inget annat än magiskt. Att dessutom nu ha fått högsta möjliga kreditrating är ytterligare en signal att det vi gör är rätt.

Kontaktpersoner på J BIL:

John Marnell, VD (bilden): john.marnell@jbil.se

Kenneth Holmgren, Marknads-/Utvecklingschef: kenneth.holmgren@jbil.se

Regioner

J BIL finns på fyra orter i Stockholm - Väsby, Täby, Haninge och Vällingby - och är återförsäljare för Peugeot, Mazda, Hyundai, Mitsubishi, Suzuki och Isuzu.

J BILs affärsidé är att sälja, köpa och sköta om nya och begagnade person- och transportbilar med ett kundbemötande i världsklass. Genom kärnvärdena KÄRLEK – ENERGI –DYNAMIK skapas en arbetsplats där personalen är starkt engagerad och känner gemenskap.

J BIL ägs av John Marnell (VD) och Robert Johnsson (Styrelseordförande).

Mer information finns på jbil.se