J BIL Haninge

J BIL expanderar – breddar utbudet på alla anläggningar

Bilåterförsäljaren J BIL fortsätter att växa och lägger till två nya varumärken i sitt utbud. Under slutet av året kommer Haninge bli den första av J BILs anläggningar som erbjuder Opel och Citroën.

– Det känns fantastiskt att kunna erbjuda våra kunder en bredare produktportfölj och tillgodose fler behov, säger Anders Karlander, vice vd på J BIL.

En stor aktör blir större när J BIL expanderar sitt utbud. Idag är J BIL, med sina ca 200 anställda på 8 anläggningar i Stockholm och Göteborg, Sveriges största återförsäljare av Peugeot. Nu fortsätter de växa med fler varumärken. Under slutet av året kommer anläggningen i Haninge att utöka utbudet med märkena Citroën och Opel. Under nästa år kommer även fler av J BILs butiker att kompletteras med Citroën och Opel utöver sina nuvarande varumärken som inkluderar Mitsubishi, Jeep, Alfa Romeo, Mazda och Hyundai.

– Att vi lägger till Opel och Citroën i vårt utbud betyder att vi kan bli ännu bättre på att tillgodose en bred kundgrupp och vara en stark partner för både privatpersoner och företag, säger Anders Karlander.

Närmre samarbete med Stellantis

Genom att addera Opel och Citroën till sitt sortiment fördjupar J BIL samarbetet med europeiska fordonsgiganten Stellantis, som äger Peugeot, Opel och Citroën med flera. Valet att satsa på varumärken från denna koncern bygger mycket på deras möjlighet att klara av de stränga krav för utsläpp som finns i Europa. Dessutom har flera av bilmodellerna liknande teknik under skalet. Detta gör att J BILs verkstäder, som redan kan Peugeot, även är väl förberedda för att ta hand om Opel och Citroën.

– Vi är stolta över att Importören, K.W Bruun ger oss förtroendet att representera även Opel och Citroën på våra orter. Stellantis äger flera av de största varumärkena i Europa och har även en bra position inom elektrifieringen av bilbranschen. För oss är det mycket viktigt att omfamna förändringen och vara en del av den, säger Anders Karlander.

Kärnvärden i fokus

Trots att J BIL har vuxit mycket på kort tid är det viktigt för dem att vara ödmjuka inför sina ambitioner för fortsatt expansion. Kompassen i bilåterförsäljarens tillväxtresa är deras tre kärnvärden: Kärlek, Energi och Dynamik.

– Våra kärnvärden är vår kompass i vardagen och vägleder oss genom de situationer som kan uppstå. Genom att leva våra värderingar i allt vi gör skapar vi en arbetsmiljö där våra anställda trivs, vilket även sprids vidare till våra kunder. Det är även så vi växer och skapar synergier mellan våra olika anläggningar i både Stockholm och Göteborg, avslutar Anders Karlander.