J BIL: Personalens engagemang på toppnivå i ny mätning

J BIL: Personalens engagemang på toppnivå i ny mätning

J BIL, Sveriges bästa Peugeotåterförsäljare*, har i en ny mätning fått ett av landets högsta poäng vad gäller personalens engagemangsnivå.

- Det här är fantastiska siffror, säger John Marnell, VD på J BIL. Just personalens trivsel och engagemang är själva stommen i vår verksamhet och det är oerhört glädjande att se att allt vårt hårda arbete har gett resultat.

Mätningen, som görs av Leadership Design Group hos över 300 olika företag i Sverige, fokuserar på effektiviteten i ledningsstrategin som ett resultat av två variabler: engagemangsnivån och kvaliteten i ledarstilen. Det genomsnittliga företaget i undersökningen har ca 5% medarbetare som känner ett starkt engagemang på sin arbetsplats. J BIL sticker i undersökningen ut som ett av de allra främsta med 57% starkt engagerade medarbetare. Totalt i undersökningen hamnar J BIL bland de 1-2% bästa företagen i landet.

- Vår grundfilosofi är att engagerade medarbetare gör ett bättre jobb, vilket i sin tur skapar nöjda och glada kunder. Därför har vi lagt mycket energi på att skapa en positiv och öppen atmosfär där alla får möjlighet att utvecklas och känna sig delaktiga. Vi har satt upp två väldigt tydliga mål: branschens nöjdaste kunder och branschens nöjdaste medarbetare. Den här mätningen visar att vi är på väg åt rätt håll!

Kontaktpersoner:

John Marnell (foto bifogat), VD, 0705-907425, john.marnell@jbil.se

Kenneth Holmgren, Kvalitets-/Marknadschef, 0734-615851, kenneth.holmgren@jbil.se

*Utmärkelse från Peugeot Sverige 2012, baserat på Nöjd Kund-index, marknadsandel och försäljningsökning.

Regioner

J BIL är Stockholms största Peugeot-återförsäljare och finns i Väsby, Täby och Haninge.

J BILs affärsidé är att sälja, köpa och sköta om nya och begagnade person- och transportbilar med  ett kundbemötande i världsklass. Genom kärnvärdena KÄRLEK – ENERGI –DYNAMIK skapar vi en dynamisk arbetsplats där personalen är starkt engagerad och känner gemenskap.

J BIL ägs av John Marnell (VD) och Robert Johnsson (Styrelseordförande). Företaget har idag 54 anställda och en försäljningsvolym på ca 2000 bilar per år samt en omsättning på ca 300 Mkr 2012.