Gå direkt till innehåll
Musik, shower och magi i en unik blandning – Jacy'z Entertainment Manager hintar om planerna för Big Stage

Nyhet -

Tidigare i år berättade Jacy'z Hotel & Resort om sitt kommande upplevelse-tillskott – Big Stage, en musik- och eventlokal som slår upp portarna hösten 2023. Samma dag som nyheten släpptes gjorde Viktor Jebsen entré på Jacy’z i rollen som Project & Entertainment Manager. Efter Viktors 100 första dagar berättar han om vad fokuset är just nu och allt som är på gång inför premiären.

Big Stage blir en helt ny byggnad som dockas ihop med Jacy’z majestätiska skrapa. Lokalen på närmare 500 kvadratmeter har en imponerande takhöjd på 9 meter, inklusive en stor scen och en LED-skärm på över 10 meter. Inredningen blir en förlängning av destinationens look and feel och du kommer att mötas av 60-talets Amerika med moderna inslag. Big Stage är byggd i etager med balkong, fasta sittgrupper och soffor och passar både för stående publik, middagar och fester.

Viktor Jebsen, Entertainment Manager på Jacy'z Hotel & Resort

Med Viktor Jebsen i spetsen siktar Jacy’z nu på att göra Big Stage till en av de mest betydelsefulla och ikoniska platserna i Göteborg när det kommer till musik och underhållning. Jebsen, som tidigare bland annat gjort succé med afterwork-konceptet Out of Office, har mångårig erfarenhet när det gäller att planera och producera evenemang. Genom betydande teknik-investeringar har Jebsen redan nu möjliggjort inför konserter på Big Stage, dags-fester på den kommande takterrassen och nattklubbspuls i Gogogaga Skybar.

"Jag kan nästan inte beskriva hur mäktigt det är att vara med på denna spännande resa – det är som om jag fått ett eftertraktat backstage-pass till århundradets konsert. Redan idag är det mycket som händer här på Jacy’z. Exempelvis så anordnar vi live-musik flera dagar i veckan på vår Small Stage vid lobby-baren och vi har lyckats få hit riktigt duktiga artister och musiker. Stämningen på fredagarna är magisk. Det är ett härligt myller när både kontors- och hotellgäster väller ner till lobby-baren på eftermiddagen, roulette-bordet snurrar och kockarna i köket laddar upp med både pizza, sliders och sushi.”, berättar Viktor.

Även DJ-spelningar har fått ett högt fokus, varav Jacy’z anställt en egen välrenommerad Resident DJ vid namn Brian Branagan. Brian spelar på Jacy’z flera set i veckan men är också den som bokar in andra DJ’s till övriga spelningar.

”Att planera och styra stora event är som en konstform i sig och det är en ynnest att omges av så många proffs. Jag och Brian Branagan känner varandra sedan tidigare och att ha en person med Brians kompetens är guld värt. Häftigast hittills har varit när vi har kört vår egen club som Joakim Risby startat upp – ” Pachanga By House Manager” – högst upp i vår pool club på våning 28. Jacy'z House Manager, Joakim Risby, bjuder personligen in alla gäster och våra DJ’s har sett till att skapa en riktigt härlig vibe. Känslan är att du är någon helt annanstans än i Sverige.”, berättar Viktor.

Big Stage kommer bli en musik- och eventlokal som passar för stående publik, middagar och fester.

Jebsen har storslagna planer för underhållningsprogrammet på Big Stage, där fokus just nu är att fylla evenemangskalendern med förstklassig underhållning. Det kommer att bli en mix av större DJ-spelningar, konserter, shower, comedy och magi.

”Jag ser verkligen fram emot hösten! Dialog förs med flera namn, både nationellt och internationellt. Förra veckan lyckades vi signera ett riktigt tungt DJ-namn som vi flyger hit från London. Men det som jag kanske ser fram emot allra mest är att vi kommer producera en egen Christmas Show med Rufus Vienna, en ofattbart skicklig magiker som jobbat mycket runt om i världen. Det kommer att bli en storslagen julshow med magi i kombination med musik som för tankarna till Vegas. Trots att vi ännu inte har gått ut offentligt med innehållet i julshowen och dess program, har intresset och nyfikenheten varit överraskande stort. Vi har redan fått så pass många företagsbokningar att vissa datum redan är slutsålda.”, avslutar Viktor med ett leende.

Showprogram och biljetter kommer att släppas under 2023. För mer information eller bokningsförfrågningar, gå till https://jacyzhotel.com/meetings/big-stage/.

Viktor Jebsen

Entertainment Manager 0736-259929
Jimmy Olsson

Presskontakt CEO www.jacyzhotel.com

A playful resort is here

Välkommen till Jacy’z Hotel & Resort. I hjärtat av Göteborg. Sveriges främsta city resort. 27 våningar ren magi med allt ifrån restaurangupplevelser, funtivities och liveunderhållning i världsklass till skybar och pool club 100 meter över marken. Här njuter du av makalös utsikt, varma pooler, eldrelax, panorama-bastu och läskande drinkar.

Jacy'z Hotel & Resort
Drakegatan 6