På taket av Big Stage adderar Jacy'z Hotel & Resort en pool club under bar himmel

Jacy’z Hotel & Resort expanderar och öppnar Big Stage och Rooftop Pool Club

"Vi ser oerhört mycket fram emot att erbjuda våra gäster en unik upplevelse av musik och underhållning och vi tror att Big Stage kommer att bli en av Göteborgs mest omtalade scener.", säger CEO Jimmy Olsson.

Själva Big Stage består av 500 kvadratmeter och 9 meter i takhöjd. Lokalen kommer att husera en scen, en skärm, en bar, en stor flexibel yta och i de bakre delarna kommer det att bli mjuka sittdelar. Allra längst bak kommer det att bli en läktare med utsikt över hela lokalen. Precis som på resten av Jacy’z för interiören tankarna till 60-talets Amerika med en modern twist och den väl utformade inredningen kommer att hålla precis lika hög klass som resten av resorten.

På scenen kommer det bli allt från livemusik till stand up och bio. Redan nu planeras det för fullt inför höstens alla event. Jacy’z egna Event Manager Viktor Jebsen berättar:

"Big Stage kommer att vara en flexibel plattform där vi kommer att kunna erbjuda en mängd olika akter. På helgerna kommer det vara spektakulära konserter och uppträdanden. På vardagskvällarna kommer det att bli bio deluxe med mjuka fåtöljer och goda tilltugg och drinkar från baren.”

I de högsta takplanen på Jacy’z finns sedan öppningen i november Pachanga Pool Club. På taket av den nya byggnaden som ligger i anslutning till Jacy’z Hotel adderas ytterligare en pool club, denna gången under bar himmel.” CEO Jimmy Olsson berättar:

“Takterrassen kommer att vara öppen året runt och erbjuda en pool- och barupplevelse som känns som en takfest i LA. Med en uppvärmd pool, solstolar och bar kommer det att bli ett härligt ställe oavsett om man är här för en förfest till Way Out West eller bara för en solig dag med goda vänner.”

Event Manager Jebsen fortsätter:

“Big Stage kommer även att bli den ultimata arenan för företag som vill skapa minnesvärda och framgångsrika evenemang. Att det vägg i vägg finns en hel resort med allt från hotellrum till möteslokaler och barer och restauranger möjliggör storslagna arrangemang för alla företag. Lokalen kommer att förses med högteknologisk utrustning och här är det högt i tak i dubbel bemärkelse. Vårt koncept med en stor lokal, kompetent personal och unik miljö kommer att möjliggöra magiska upplevelser med kreativ höjd.”

Jacy’z Rooftop Pool Club planeras öppna sommaren 2023. Big Stage öppnar augusti 2023. Showprogram och biljetter kommer att släppas under 2023. Få senaste nytt genom att signa upp dig för Jacy’z nyhetsbrev: https://jacyzhotel.com/meetings/big-stage/#signup

Vill du ha ett möte, kickoff eller annat event på Jacy’z kan du redan idag skicka in din förfrågan till meetings@jacyzhotel.com

Mer information och en trailer hittar du på Jacy’z hemsida: https://jacyzhotel.com/meetings/big-stage/