Jacy’z bjuder på gratis konsertkväll med Ed Harcourt

Jacy’z bjuder på gratis konsertkväll med Ed Harcourt

Han har hyllats av The Times som en av det här milleniets bästa singer/songwriters och jämförs ständigt med genrens allra största. Nu är Ed Harcourt i Sverige som producent för Peter Jöbacks nya album och bjuder in till en gratis konsert på Jacy’z.

Senast Ed Harcourt spelade i Sverige gjorde han det med omtalade uppträdanden på Debaser i Stockholm och KB i Malmö. Han slog igenom 2001 och har sen dess kritikerrosats i England och hans spelning på Hultsfred samma år är omtalad. Totalt har det blivit hela 15 album. Spelningen på Jacy’z sammanfaller med hans release av nya albumet ”El Magnifico”.

– Att vi på Jacy’z får välkomna Ed hit till oss gläder oss enormt! Han är en artist och låtskrivare av högsta internationella klass och detta kommer bli en speciell kväll. Vi på Jacy’z har stora visioner om att erbjuda Göteborg och Sverige fantastiska musikupplevelser och att då kunna bjuda publiken på självaste Ed Harcourt känns så kul! berättar Viktor Jebsen, Entertainment Manager på Jacy’z Hotel & Resort.

Konserten sker på Jacy’z Small Stage i den vackra lobbybaren och det kommer finnas plats för ca 300 gäster. Konserten kostar inget för besökarna men den som vill uppleva denna unika konsertupplevelse behöver anmäla sig till en gästlista. Ed Harcourts nya album ”El Magnifico” utsåg i söndags till "Best Album So Far" av Sunday Times och släpptes på alla plattformar 26 mars.

“HARCOURT IS ONE OF THE BEST SINGER/SONG WRITERS TO EMERGE THIS MILLENNIUM” – THE TIMES

Förutom att vara en fantastisk artist och låtskrivare är Ed Harcourt också producent till Peter Jöbacks nya album. Tidigare på kvällen gör Peter en av sina tre spelningar med sitt nya album och Ed är i Sverige av den anledningen. Jöbacks spelning sker på Draken men efter det kommer alltså Ed till Jacy’z för den här unika solokonserten.

Mer info och bokning av fribiljett: