Första plåtningen i Big Stage – Göteborgarnas nya nöjesarena. Se filmen inifrån!

Nu kan du se de allra första bilderna och filmerna inifrån Big Stage, Göteborgs nya nöjesarena och showscen. Big Stage blir en förlängning av den redan mångfasetterade destinationen Jacy'z Hotel & Resort.

Big Stage är en ny typ av scen- och showlokal, specialbyggd och designad för att uppleva artister och konserter på ett annorlunda sätt. Med sin 50 kvadratmeter stora LED-skärm tillsammans med specialbyggda soffor och fåtöljer, närhet till barer med engagerad service, smarta gradänglösningar, VIP-lounge och tekniskt nya lösningar är detta en scen med höga internationella ambitioner.

– Vår ambition med Jacy’z i stort & Big Stage i synnerhet är att vi vill överraska, utmana och bjuda på en upplevelse utöver det vanliga. Vi har jobbat länge för att skapa denna unika plats och därför är jag exalterad likt ett barn på julafton över att få öppna dörrarna till Big Stage! berättar Viktor Jebsen, Big Stage Manager på Jacy'z Hotel & Resort.

Premiären äger rum den 1 september då Göteborgsbandet Hardcore Superstar inviger lokalen. Under hösten kommer vi att kunna se flera svenska och internationella akter däribland skönsjungande Tensta Gospel Choir, det legendariska musikkollektivet Blacknuss och DJ:n och tillika välrenommerade musikproducenten Dimitri from Paris.

Dessutom bjuder Jacy'z på en egenproducerad dinner show, ”Symphony of Illusion” – en akt som med häpnadsväckande neuromagi, god mat och livemusik kommer att bli olikt allt annat som tidigare skådats på en scen i Sverige. Dinner Showen är Big Stages största satsning i år och här är ambitionen att få hela Jacy’z att bli nöjespalatset som vi alla drömmer om.

Biljetter bokas via Jacy'z hemsida där du även kan se hela höstens program.

go.jacyzhotel.com/big-stage-premiere

Med fokus på upplevelser består citydestinationen Jacy'z Hotel och Resort av 233 rum, flera olika restaurang- och barkoncept, två olika pool clubs, en stor mötesanläggning, sports club, flera scener, deli och blomsterbutik. Här hittar du en magisk cityresort som aldrig sover, en plats dit man som gäst vill återkomma till igen och igen.

Jacy'z Hotel & Resort ägs av ESS Group, skaparna bakom bland annat hotellkoncepten Pigalle, Ystad Saltsjöbad, Steam och Ellery Beach House.

Besök www.jacyzhotel.com för mer information och följ oss på sociala medier för de senaste uppdateringarna: Facebook | Instagram | LinkedIn | TikTok.

Viktor Jebsen

Entertainment Manager 0736-259929