PAM’s är garanterat Göteborgs hetaste lansering i närtid och kommer att bli en av Sveriges trendigaste takterasser.

Nu öppnar sommarens hetaste takterrass i Göteborg - PAM’s Pool Deck & Lounge

Den 30 juni slås dörrarna upp till Jacy’z Hotel & Resorts senaste satsning PAM’s. Det innebär en helt ny takterrass med ett unikt pool club-koncept som inte återfinns på någon annan destination i Sverige. Här kommer både göteborgare och turister att erbjudas en exklusiv upplevelse med pool, restaurang och bar – mitt i den pulserande storstaden.

– PAM’s blir något helt nytt. En spännande oas med härlig stämning, god mat, DJ’s och beach club-känsla. Det finns inget liknande i området, så det ska bli otroligt kul att äntligen få öppna, säger Jimmy Olsson, vd Jacy’z.

Förberedelserna är i full gång inför öppningen av Jacy’z nya pool deck och lounge, PAM’s, om några veckor. Med inspiration från 60-talets USA, i likhet med övriga lokaler på Jacy’z Hotel & Resort, kommer PAM’s att erbjuda gästerna något utöver det vanliga. Inte långt från Göteborgs stadskärna får Jacy’z omtalade glashus i Gårda snart en ny destination som ska locka besökare från både Sverige och andra länder. Utöver ett stort poolområde med solsängar och tillgång till bar kommer PAM’s att erbjuda en restaurangmeny med alltifrån maki rolls och poké bowls till välfyllda fruktfat och hemlagade nachos. Jacy’z har sedan tidigare en pool club inomhus högst upp i skrapan över 100m upp i luften, men vill med PAM’s stärka sin position ytterligare som sommardestination - något som kommer att gynna både gästerna och Göteborg som turiststad.

– Eftersom det inte finns något liknande koncept på den svenska marknaden blir PAM’s ett efterlängtat tillskott. Att kunna besöka ett pool deck mitt i stan, ta ett svalkande dopp, avnjuta god mat och få en härlig beach club-känsla tror och hoppas vi kommer att attrahera många. Vi vill att besökarna ska få uppleva en internationell puls i en lekfull, avslappnad och levande miljö, säger Jimmy Olsson - CEO på Jacy'z Hotel & Resort.

Vill skaka om Göteborgs uteliv
Till PAM’s kan besökare komma på spontana bar- och poolhäng tillsammans med vänner eller kollegor, och under sommarmånaderna kan gästerna också förvänta sig olika event och dagsfester. Tillställningarna kommer att anordnas av Jacy’z själva, men också tillsammans med Shuffle Group som bland annat driver den omtalade sommarklubben Port du Soleil i Göteborg. Port du Soleil ligger på International Nightlife Associations topplista över världens bästa nattklubbar och Jacy’z målsättning med samarbetet är att kunna erbjuda en liknande stämning även på PAM’s kommande dagsfester.

Upplevelsen på PAM's blir viktig för destinationen så flera nyckelpersoner på Jacy'z flyttar ut på terrassen, Alexander Axelsson som varit med från öppning blir driftschef och Joakim Francis Risby, som är House Manager på Jacy’z kommer att lägga sitt fulla fokus på PAM's under sommaren. De ser fram emot premiären, flytta ut i solen och att få välkomna gäster till takterrassen.

– PAM’s är garanterat Göteborgs hetaste lansering i närtid och kommer att bli en av Sveriges trendigaste terasser. Vårt pool deck är byggt för att skaka om Göteborgs uteliv och vi ser fram emot att leverera en otrolig vibe och utomlandsfeeling på hög nivå, avslutar Joakim Francis Risby.

Läs mer om PAM’s Pool Deck & Lounge här