Årets julgåva från JAFO till Help For Children

Årets julgåva från JAFO till Help For Children

Help for children är en ideell förening startad med syftet att stödja arbetet med att driva och utveckla barnhemsverksamheten inom Living Hope Association. Allt arbete sker ideellt. Föreningen har två syften: Dels att samla in och förmedla ekonomiska medel direkt till barnhemsverksamheten genom partners. Dels att återkoppla resultat och framsteg till partners, så att man blir delaktig i arbetet.

I år har Help for children två fokus. Dels fyra olika gåvor direkt till barnen själva. Och dels tre gåvor till skolan, Anton Public school som de själva driver årskurs 1-8. Läs mer om deras kampanj här.

I fjol bidrog vi på JAFO till att de kunde köpa in tre stycken varmvattenberedare så att barnen kunde sköta sin hygien och tvätt med varmvatten istället för enbart kallvatten. I år bidrar vi till att de får förstärkt skalskydd runt byggnaden där tjejerna bor. Vi hjälper även till så att Help for children kan köpa in en bärbar dator.

Läs mer om Help For Childrens fantastiska arbete.

Vi på JAFO tackar för ett fantastiskt år, vi önskar alla en riktigt fin jul och ett gott nytt år!