Hösten är här - dags att säkra vattenlåset!

Hösten är här - dags att säkra vattenlåset!

Vi har redan upplevt några rejäla skyfall i år och fler kan komma under hösten. När det blir översvämning kan vatten ur det kommunala dagvattennätet tränga in via avloppssystemet och strömma upp ur golvbrunnar i källare och bottenplan.

Översvämning går att undvika med hjälp av Jafos bakvattenstopp. En låsring i kombination med ett mekaniskt luktstopp hindrar luktstoppet från att tryckas upp vid eventuellt bakvatten. Låsringen monteras enkelt under din Jafo-golvbrunns klämring och är en effektiv försäkring mot problem med översvämning.

Kort sagt: ännu en vattentät lösning från Jafo. Läs mer om låsringen/bakvattenstoppet på jafo.eu.

Vill du hålla dig uppdaterad med det senaste inom Jafos sortiment eller läsa om branschnyheter inom VVS? Prenumerera på Tekniknytts nyhetsbrev.

RSK-nummer: Låsring 713 38 68 och Mekaniskt luktstopp 713 38 75

Produktblad bakvattenstopp