Hotel Tylösands nya framsida - The Front House

Hotel Tylösands nya framsida - The Front House

Hotel Tylösand, känt för sin elegans och charm, presenterar stolt The Front House, det senaste tillskottet till den fantastiska anläggningen.

Vi (Unidrain Sverige) är glada att meddela att vi, tillsammans med Oscar Hanson VVS AB och projektansvarig Olof Damm, har framgångsrikt levererat våra exceptionella golvbrunnar från Unidrain till detta prestigefyllda projekt.

The Front House, med sin arkitektoniska briljans, har en fem våningar hög struktur som sömlöst är sammanlänkad med den befintliga entrén, vilket skapar en harmonisk koppling mellan byggnaderna. Klädd i samma vita puts som resten av hotellet resulterar detta i en känsla av harmonisk enhet.

De 39 rymliga hotellrummen i The Front House är designade av Åsa Gessle och inredda i varma och milda färger. Inspirerade av Tylösands strand, sand och dyner skapar rummen en avslappnad atmosfär. Samtliga rum har bekväma Carpe diem-sängar, soffa, skrivplats och badrum med dubbla handfat, dusch, separat toalett samt ett interaktivt TV-system för enkel tillgång till favoritkanalerna. Vissa av rummen har även terrass.

Vi är stolta över att ha bidragit till detta ärofyllda projekt genom att leverera och montera Unidrain i badrummen. I 39 badrum installerades HighLine Custom.

Oscar Hanson VVS AB, med Olof Damm som projektansvarig, har utfört arbetet på ett exemplariskt sätt. Både leveranser och installationer har fungerat mycket bra, berättar Olof Damm.

Läs mer om våra väggnära golvbrunnar.

År: 2023
Byggherre: AB Tylösands Havsbad
Arkitekt: Fredblad arkitekter
Övriga samarbetspartner: Huvudleverantörer är MTA Bygg & Anläggning, Oscar Hanson VVS.

Här hittar du fler projekt: https://www.unidrain.se/projek...